ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:01 | مه21 تهران

ایران درخاورمیانه نقش راهبرد دارد و تامین کننده امنیت منطقه است

تاریخ: 13:47, 22-11-2018.


تهران. 22 نوامبر 2018 میلادی برابر با 1 آذر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
ایران در منطقه خاور میانه نقش راهبردی دارد ونه فقط تامین کننده امنیت خود بلکه تامین کننده امنیت منطقه است
سید محمد کاظم سجاد پور رئیس مرکز مطالعات سیاسی بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز پنج شنبه ضمن سخنرانی در نشست گفتگوهای مراکز مطالعات سیاسی و بین المللی در بنیاد صلح ساساکاوای توکیو پیش فرض ها و برساخت هایی که دیگران در مورد سیاست خارجی ایران مطرح می کنند را تشریح کرد و به نقد پیش فرض ها و برداشت های نادرست پرداخت.
او در سخنرانی خود با عنوان «سیاست خارجی ایران: چالش ها و فرصت ها» تصریح کرد که این پیش فرض های تقلیل گرایانه و ساده اندیشانه که برای ایجاد ترس و هراس از ایران است هیچ کدام از نظر تحلیلی قابل اعتناء نیستند و ایران با داشتن 15 همسایه، پیوند دهنده مناطق مختلفی چون آسیا مرکزی، قفقاز، شبه قاره هند و شرق دنیای عرب با یکدیگر است.
سجاد پور سرانجام به تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی در زمینه همکاری دوجانبه، سه جانبه و چند جانبه پرداخت و نمونه هایی از این همکاری را بر شمرد و بطور ویژه به نودمین سالگرد رابطه دو جانبه ایران و ژاپن اشاره کرد.
در آغاز این نشست تاناکا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا ضمن معرفی دکتر سجاد پور به شرایط بین الملل و موقعیت ایران در منطقه پر تنش خاورمیانه اشاره کرد و ایران را بازیگر مهمی در منطقه خاورمیانه خواند.
وی به همکاری های بنیاد صلح ساساکاوا با دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی و دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در زمینه های مختلف مانند برگزاری سیمنار مشترک و دوره های کوتاه مدت آموزشی برای دانشجویان اشاره کرد و خواستار افزایش همکاری بیشتر بین دفتر مطالعات سیاسی و این موسسه شد

به اشتراک گذاشتن اخبار: