ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:13 | مه18 تهران

صادرات نفت خام ایران به 2.1 میلیون بشکه در روز رسید

تاریخ: 06:08, 25-05-2016.

تهران. چهارشنبه، 25 می  2016 میلادی برابر با 5 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، صادرات نفت خام ایران به 2 میلیون و 100 هزار بشکه رسیده و قیمت هر بشکه نفت سبک ایران 48.25  دلار است.
بنا بر این گزارش، دکتر رضا پدیدار تحلیل گر ارشد بازار جهان انرژی در گفتگو با رادیو دولتی ایران با بیان قیمت نفت خام سبک ایران به 48.25 دلار در هر بشکه رسیده است گفت:  با توجه به مصرف داخلی نفت خام تولید آن به بالای 3.5 میلیون بشکه رسیده است و دولت تلاش می کند در سال جاری به بالای 4 میلیون بشکه در روز برسد.
وی افزود‌: با تحقق این اهداف جمهوری اسلامی ایران می تواند جایگاه دوم را در سازمان اوپک از آن خود کند.
پدیدار گفت: 90 درصد نفت خام ایران به پنج کشور ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، هند و چین به عنوان مشتریان سنتی صادر می شود و ده درصد هم به سمت اروپاست و مشتری جدید نفت و فناوری نفتی ایران کشور کرواسی است که به زودیصادرات به آن کشور آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات انتقال پول نفت خام در دوره تحریم باعث انباشت مطالبات ایران از این کشور شده است گفت: با تلاش دولت یازدهم خوشبختانه مسیر هموار شده است.
پدیدار گفت: پالایشگاه های هند سازگاری خوبی با نفت خام سبک ایران دارد و تلاش دو کشور برای توسعه روابط هم ایجاب می کند که صادرات نفت خام با توجه به مزیت حمل ونقل افزایش یابد.
وی درباره قیمت های خام گفت: قیمت نفت خام آمریکا 48.8 دلار، ‌نفت خام برنت دریای شمال 48.35 دلار و قیمت نفت اوپک 47.14 دلار در هر بشکه است.
صادرات نفت خام ایران به 2 میلیون و 100 هزار بشکه رسیده است و بعد از عربستان و عراق در جایگاه سوم اوپک قرار دارد و دولت تلاش می کند سریعتر به جایگاه دوم برسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: