ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:03 | سپتامبر30 تهران

نیروهای آمریکایی پس از ترک سوریه از افغانستان نیز خارج می شوند

تاریخ: 11:46, 21-12-2018.


تهران. 21 دسامبر 2018 میلادی برابر با 30 آذرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران نشریه آمریکایی "وال استریت ژورنال" گزارش داد که دولت ترامپ که به تازگی اعلام کرده نیروهای خود را از سوریه خارج می کند، در حال بررسی خروج بخشی بزرگی از نیروهای آمریکایی از افغانستان است
به گزارش ایرتاگ، این نشریه در گزارشی از برنامه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان خبر داد.
براساس این گزارش، دولت ترامپ در حال برنامه ریزی برای بازگشت بخش چشمگیری از حدود 14 هزار نیروی آمریکایی حاضر در افغانستان به کشورشان است که ممکن است در چند هفته آینده (ماه ژانویه) اجرایی شود.
خبر این برنامه دولت آمریکا در حالی منتشر می شود که ترامپ روز گذشته در اقدامی ناگهانی دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را داد؛ دستوری غیرمنتظره که حتی بسیاری از مقام های پنتاگون را نیز غافلگیر کرد.
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن در تدارک برای خارج کردن کامل نیروهایش از شمال سوریه است.
پس از آن ترامپ در توئیتی نوشت: ما داعش را در سوریه شکست دادیم، کاری که تنها دلیل من برای باقی ماندن (نیروهای آمریکایی) در این کشور بود.
کاخ سفید گفته است که نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه بین 60 تا 100 روز آینده این کشور را ترک خواهند کرد؛ گرچه هنوز معلوم نیست تمامی دو هزار نظامی آمریکایی تا چه زمان و به چه شکل از سوریه خارج خواهند شد.
حدود دو هزار نیروی آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند و دمشق بارها خواستار پایان تجاوز نظامی آمریکا به سوریه شده است

به اشتراک گذاشتن اخبار: