ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:02 | جولای07 تهران

استفاده دختر ترامپ از رایانامه شخصی با نقض قانون کاخ سفید

تاریخ: 13:58, 21-11-2018.


تهران. 21 نوامبر 2018 میلادی برابر با 30 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
دمکرات های کنگره آمریکا خواستار تحقیق درباره استفاده ایوانکا ترامپ دختر و مشاور رئیس جمهوری این کشور از رایانامه شخصی برای امور دولتی شدند
روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داده بود که کاخ سفید در بازبینی رایانامه دختر ترامپ دریافته است که او نزدیک به 100 بار از طریق رایانامه شخصی خود با مسئولان دولتی ارتباط برقرار کرده است.
براساس قوانین آمریکا استفاده ازامکانات ارتباطی شخصی برای امور دولتی ممنوع بوده و ناقض قانون حفظ اطلاعات ریاست جمهوری است.
الایجا کامینگز عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که معاون کمیته نظارت این نهاد قانونگذاری است، گفت که در دوره جدید این مجلس از آغاز سال 2019 میلادی برای تحقیق درباره دختر ترامپ تلاش خواهد کرد.
استفاده دختر ترامپ از رایانامه شخصی در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را به دلیل استفاده از رایانامه یا ایمیل شخصی و سرور خصوصی در زمانی که متصدی وزارت خارجه بود، مورد انتقاد قرار داده بود. این انتقادها و افشاگریها موضوع تحقیقات پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) قرار گرفت و تاثیر بسیاری بر روند انتخابات داشت به گونه ای که به گفته برخی کارشناسان زمینه شکست کلینتون را فراهم کرد

به اشتراک گذاشتن اخبار: