ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:48 | مه19 تهران

بهره مندي بيش از 21 ميليون خانوار ایران از نعمت گاز طبيعي

تاریخ: 12:32, 18-09-2014.


تهران. پنجشنبه، 18 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 27 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، 21 میلیون و 600 هزار خانوار در کشور ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
بنابراین گزارش، مجتبی شیخ بهایی، رئیس امور مهندسی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در جلسه هم اندیشی شرکت های بهره بردار گاز استانی، گفت: شرکت ملی گاز ایران تمام تلاش خود را در بحث توسعه گازرسانی بکار بسته است.
شیخ بهایی افزود: این شرکت به مقوله بهره برداری، اندازه گیری، سنجش دقیق گاز و ملزومات فیزیکی بهره برداری توجه ویژه ای دارد.
وی با اشاره به بهره مندی بیش از 21 میلیون خانوار از نعمت گاز، خاطرنشان کرد: همین امر حساسیت بهره برداری در شرکت های گاز استانی را چندین برابر می کند.
به گفته وی، هم اکنون در حوزه بهره برداری شیوه های هماهنگی بین استانها وجود ندارد.
شیخ بهایی تأکید کرد: در این همایش باید شیوه های جدیدی در حوزه بهره برداری ارائه شود تا هزینه ها کاهش یابد.
وی با بیان اینکه در این همایش باید چالشهای این حوزه شناسایی و برای آنها راهکار ارائه شود، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این همایش حفظ و حراست از دارایی های فیزیکی بهره برداری، تعمیرات و نگهداری است.
وی ادامه داد: ارزیابی، مسائل ایمنی، اندازه گیری صحیح و دقیق گاز از دیگر مباحثی است که در این همایش باید به آن پرداخته شود.
به گفته رئیس امور مهندسی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، این شرکت با توجه به میزان بالای مصرف انرژی در کشور توجه ویژه ای به مسائل بهینه سازی مصرف سوخت دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: