ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:44 | ژوئن30 تهران

بازداشت 417 مظنون در ترکیه به دلیل انتقال پول به حساب ایرانیان مقیم آمریکا

تاریخ: 17:16, 02-10-2018.


تهران. 2 اکتبر 2018 میلادی برابر با 10 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
دادستانی کل ترکیه امروز سه شنبه در حق 417 نفر از مظنونان که به انتقال مشکوک پول به هزاران حساب بانکی متعلق به ایرانیان مقیم آمریکا اقدام کرده بودند، حکم بازداشت صادر کرد.
خبرنگار آناتولی در این باره از برخی منابع امنیتی در ترکیه نقل کرد که بر اساس آن چه شعبه مبارزه با جرایم مالی در اداره امنیت و اداره تحقیقات در رابطه با جرایم مالی مستند کرده، مجموع مبلغ انتقال یافته با ارز خارجی به 28 هزار و 88 حساب بانکی از آغاز سال گذشته میلادی، نزدیک به 2.5 میلیارد لیر (0.41 میلیارد دلار بر اساس نرخ کنونی ارز) می باشد.
این در حالی است که احکام بازداشت در چارچوب تحقیقات دادستانی شهر استانبول در حق افرادی که امنیت مالی و اقتصادی ترکیه را هدف قرار داده و به اتهام «تشکیل سازمان برای ارتکاب جرم» و نقض قوانین «مبارزه با پولشویی» و «مبارزه با تامین مالی تروریسم» صادر شده اند.
به گزارش سایت مخبرنیوزتحقیقات در این زمینه نشان داده که افراد مذکور با دریافت «کمیسیون» از انتقال پول از طریق دستگاه های خودپرداز و شعبه های بانک های مختلف به حساب هایی که بیشتر آنها متعلق به ایرانیان مقیم آمریکا هستند، کسب درآمد می کردند.
بنا بر اطلاعات رسانه های ترکیه درهمین راستا نیز، تیم های امنیتی ترکیه امروزعملیات های مختلفی برای بازداشت افراد تحت پیگرد را در 40 استان این کشورانجام دادند و موفق شدند 216 فرد مظنون را دستگیر کنند

به اشتراک گذاشتن اخبار: