در هر 20 كيلومتر جاده ايران يك دوربين نصب می شود

تاریخ: 10:18, 06-02-2015.

تهران. جمعه، 6  فوريه  2015 میلادی برابر با 17 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ايران با بیان اینکه هر 20 کیلومتر یک دوربین در جاده‌های ايران نصب می‌شود بر اندازه‌گیری و كنترل سرعت متوسط خودروها بین دو دوربین تاكيد كرد. 
بنابراين گزارش، عباس آخوندی گفت: حدود 121 کیلومتر بزرگراه در استان اصفهان به مناسبت دهه فجر آماده بهره‌برداری است که حدود 65 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است. 
وزیر راه و شهرسازی افزود: 12 میلیارد تومان برای ایمنی علائم و سیستم‌های آشکارسازی به منظور افزایش ایمنی تردد هزینه شده است.
وی گفت: ایمنی یک موضوع نسبی است و عامل انسانی نقش بسیار مهمی در بروز حوادث جاده‌ای دارد و حدود 20 میلیون نفر در جاده‌های کشور رانندگی می‌کنند و رفتار انسانی در جاده‌ها بسیار مهم است.  
آخوندی تاکید کرد: اقدامی که باید انجام دهیم این است که با علائم آشکارساز، سطح ایمنی در جاده‌ها را افزایش دهیم و باید نظام کنترل مدیریت جاده‌ها را هم اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: ‌البته بر اساس طرح بسیار بزرگی که در دست انجام است حدود هزار و 800 دوربین دیگر برای تمام راه‌های شریانی کشور در نظر گرفته شده تا در هر 20 کیلومتر در جاده‌های کشور یک دوربین نصب و سرعت متوسط خودروها میان دو دوربین اندازه‌گیری شود که این طرح به زودی اجرایی می‌شود اما مهم‌ترین موضوع علاوه بر مباحث فنی و مهندسی در جهت بهبود ایمنی راه‌ها، تغییر رفتار رانندگان است که باید این موضوع در کل جامعه فرهنگ‌سازی شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: