ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:38 | آوریل30 تهران

علت 20 درصد سفر عراقی ها به ایران، درمان است

تاریخ: 06:17, 12-11-2014.

تهران. چهارشنبه، 12 نوامبر 2014 میلادی برابر با 21 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بناب اعلام سفارت ایران در عراق، امسال بیش از یک میلیون و 800 هزار عراقی به ایران سفر خواهند کرد که البته از این میزان گردشگر حدود 20 درصد برای درمان به ایران سفر می‌کنند و هزینه و کیفیت درمان در ایران برای عراقی ها مطلوب است.
بنابراین گزارش، حسن دانایی فر، سفیر ایران در عراق در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: پیش بینی ما این است که حدود یک میلیون ایرانی نیز به عراق سفر کنند که نشان دهنده ظرفیت بالای مناسبات گردشگری دو کشور است.
وی اضافه کرد: شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی حدود 4.2 میلیارد پروژه در عراق دارند که دو سال و نیم پیش این میزان تقریبا 400 میلیون دلار بود.
سفیر ایران در عراق با بیان این‌که در بخش بازرگانی اقدامات قابل توجهی در دو بخش کالا و انرژی در عراق داریم، گفت: سالانه در بخش فرآورده‌های نفتی و برق حدود 2.1 میلیارد دلار صادرات به عراق داریم و در بخش غیرانرژی نیز حدود هفت میلیارد دلار کالا در سال به عراق صادر می‌کنیم.
دانایی‌فر، با بیان اینکه سال گذشته 700 میلیون دلار لبنیات به عراق صادر کردیم ،افزود: شرکت‌های لبنی ایرانی با سامانه توزیع مناسب در عراق توانستند موفق عمل کنند و ماندگار شوند.
وی تاکید کرد: متناسب با تقاضا و ظرفیتی که در داخل عراق وجود دارد، نتوانستیم وظایف خود را در زمینه خدمات فنی - مهندسی و بازرگانی انجام دهیم و این میزان اقدامات با ظرفیتی که ما در بخش فنی و مهندسی داریم فاصله‌ زیادی وجود دارد.
سفیر ایران در عراق بازار این کشور را کاملا مصرفی دانست و تاکید کرد: عراق پول کافی دارد و با توجه به مصرفی بودن آن کشور زمینه‌ فعالیت بسیاری وجود دارد که باید موانع کار، برطرف و فعالیت‌ها بیشتر شود.
دانایی‌فر، در این حال تاکید کرد: روابط سیاسی که امروز با عراق داریم بسیار خوب است و همگرایی و گرایش در توده مردم عراق هیچ‌ گاه به اندازه امروز نسبت به جمهوری اسلامی ایران نبوده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش خودرو صادرات خوبی داریم اضافه کرد: بازار عراق خودرو ما را پذیرفته است و در حوزه مصالح ساختمانی نیز بازار خوبی در عراق داریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: