ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:35 | جولای07 تهران

قاسمی ادعای پیشنهاد تهران برای مذاکرات با ریض را تکذیب کرد

تاریخ: 12:47, 20-11-2018.


تهران. 20 نوامبر 2018 میلادی برابر با 29 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای هرگونه پیشنهاد تهران برای مذاکره با ریاض با میانجی‌گری رئیس‌جمهوری عراق را تکذیب کرده است.
به گزارش ایرتاگ بهرام قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه العالم در خصوص نقل قول پایگاه خبری شفقنا از یک روزنامه بی‌اعتبار کویتی درباره پیشنهاد گفتگوی ایران به عربستان سعودی از طریق برهم صالح رئیس جمهور عراق را رد کرد.
قاسمی تاکید کرد که اگرچه از کاهش تنش میان کشورهای مسلمان منطقه استقبال و هرگونه ابتکار در این زمینه را مثبت ارزیابی می‌کند، اما جمهوری اسلامی ایران چنین پیشنهادی را مطرح نکرده است.
درهمین ارتباط، دفتر ریاست جمهوری عراق نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی رسانه‌های عربی حاشیه خلیج فارس خبری را به نقل از یک منبع غیر رسمی خبری را منتشر کردند که مبنی براین خبر ایران پیشنهاد مذاکره را به سعودی داده و رئیس جمهوری عراق پیشنهاد میانجی‌گری داده و پیامی را از همتای ایرانی خود به ریاض ارسال کرده است
در ادامه بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است که این خبرها نادرست است و ضرورت دارد اطلاعات دقیق از منابع موثق گرفته شود که منسجم با مقررات حرفه‌ای رسانه‌ای است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: