ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:48 | مه01 تهران

انتخاب تبريز بعنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018

تاریخ: 08:09, 25-12-2015.

تهران. جمعه، 25 دسامبر 2015 میلادی برابر با 4 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی ایران ظرفیت های گردشگری تبریز را عامل انتخاب این شهر به عنوان شهرنمونه گردشگری سال 2018 دانست.
بنا بر این گزارش، در نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی که پریروز با حضور وزیران گردشگری کشورهای اسلامی و نیز رئیس جمهور نیجر در نیامی برگزار شد شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 برگزیده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تعداد آثار ملی و جهانی ثبت شده، مراکز تفریحی و اقامتی، آثار فرهنگی و تاریخی، موزه ها و مراکز آموزشی را از شاخص های تاثیر گذار در انتخاب شهر تبریز به عنوان برترین شهر گردشگری برشمرد.
فرزین حق پرست با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف افزود: تبریز با دارا بودن 54 مسجد تاریخی، حمام های تاریخی، سفره خانه ها و برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری از ظرفیت های گردشگری مناسبی برخوردار است .
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد با تصمیم های اتخاذ شده شهر تبریز در برنامه سفر کشورهای اسلامی گنجانده خواهد شد و سه سال فرصت داریم با ایجاد مراکز اقامتی، هتل ها و موزه ها، بهبود وضعیت حمل و نقل زیر ساخت های لازم گردشگری را برای سفر گردشگران از کشورهای اسلامی فراهم کنیم .
وی بهسازی بافت تاریخی شهر مانند مجموعه های تاریخی ربع رشیدی و دوکمال، نصب تابلوهای دوزبانه، ایجاد موزه های مطبوعات، نقاشی، صدا، جواهر، صنایع دستی نگارگری و فرش، اصلاح مسیرهای دسترسی به آثار تاریخی و حمایت از آژانس های مسافرتی و گردشگری را از برنامه های این اداره کل برای پذیرش بهتر میهمانان خارجی بیان کرد.
حق پرست با بیان اینکه در نیمه نخست امسال حدود 260 هزار گردشگر خارجی به تبریز سفر کرده اند ابراز امیدواری کرد با آماده کردن زیر ساخت های مناسب گردشگری، شهر تبریز در سال 2018 پذیرای بیش از دو میلیون مسافر خارجی از کشورهای اسلامی باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین خاطر نشان کرد شهرهای قونیه و مدینه به ترتیب به عنوان شهرهای نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال های 2016 و 2017 میلادی برگزیده شده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: