ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:20 | جولای04 تهران

ایران با بيشترين رای عضو اصلی کمیته راهبردی نمایشگاه اکسپو 2015 میلان شد

تاریخ: 15:28, 05-12-2014.


تهران. جمعه 5 دسامبر 2014 میلادی برابر با 14 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی کمیته راهبردی نمایشگاه اکسپو 2015 میلان ایتالیا انتخاب شد.
بنابراين گزارش، سید محمد جوزی سرکنسول ایران در شهر میلان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ایران با اکثریت قاطع آرا کشورهای شرکت کننده در اکسپو میلان به این سمت انتخاب شد.
بر اساس این گزارش حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و کمیسر ژنرال ایران در اکسپو 2015 میلان که در این رای گیری حضور داشت نفر اول این رای گیری شد.
سرکنسول ايران در میلان گفت: پس از ایران چند کشور دیگر از جمله فرانسه، سوئیس و امارات نیز به عضویت این کمیته درآمدند.
همچنین ایتالیا به عنوان کشور میزبان و انگولا به عنوان عضو افتخاری این کمیته انتخاب شدند. کمیته راهبردی اکسپو، بالاترین نهاد تصمیم گیری درخصوص رسیدگی به شکایات، بررسی طرح ها و نظرات ارائه شده، و نظارت بر کلیه امور اکسپو است و تصمیم و رای نهائی را نیز این کمیته اتخاذ می کند.
کشورهایی مانند انگلستان، امریکا و آلمان با وجود نامزد شدن برای عضویت در این کمیته موفق به اخذ رای لازم نشدند.
نمایشگاه جهانی اکسپو یک رویداد بسیار مهم و پر اهمیت در عرصه جهانی است و بسیاری از کارشناسان آن را با المپیک مقایسه می کنند. نمایشگاه اکسپو میلان ششمین نمایشگاه اکسپویی است که ایران پس از انقلاب اسلامی در آن حضور می‌یابد

به اشتراک گذاشتن اخبار: