ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:24 | مه19 تهران

ترکیه یک میلیارد و 200 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کرد

تاریخ: 18:57, 18-05-2015.


تهران. دوشنبه، 18 می 2015 میلادی برابر با  28 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ترکیه در ایران بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.
بنابراین گزارش، سفیر ترکیه در نشست با اعضای رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معدن اصفهان گفت: ایران نیز 100 میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرد و امکان افزایش این رقم ها وجود دارد.
رضا هاکان تکین، با اشاره به تمایل شرکت های ترکیه ای برای سرمایه گذاری در ایران گفت: با توجه به قیمت انرژی در ایران و وجود نیروی انسانی متخصص می توان زمینه حضور سرمایه گذاران ترکی را در ایران فراهم ساخت.
وی با بیان اینکه صنعت توریسم در ترکیه پیشرفت خوبی دارد، گفت: این کشور آماده است تجارب خود را در اختیار ایران قرار دهد و زمینه حضور سرمایه گذاران را در ایران فراهم سازد.
سفیر ترکیه در ایران با اشاره به بازدید یک میلیون و 600 هزار ایرانی در آغاز سال 94 از ترکیه گفت: پارسال 400 هزار گردشگر ترکیه از ایران دیدن کردند و اگر شرایط و زیرساخت های صنعت گردشگری ایران توسعه پیدا کند این میزان می تواند چند برابر شود.
آقای تکین با اشاره به برقراری هفته ای پنج پرواز ترکیش ایر به اصفهان گفت:این ایر لاین ترکی آمادگی برقراری پرواز روزانه دو پرواز از اصفهان به مقصد ترکیه را دارد.
وی افزود: هر هفته 63 پرواز از ترکیه به ایران از سوی ترکیش ایر انجام می شود که قابلیت توسعه تا 100 پرواز در هفته را دارد.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن اصفهان نیز در این نشست با استقبال از سرمایه گذاران ترک برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اصفهان گفت: فعالان اقتصادی استان اصفهان آمادگی سرمایه گذاری در طرح های مشترک را دارند و صنعت گردشگری یکی از مهمترین زمینه های قابل سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور است.
سید عبدالوهاب سهل آبادی خواستار تشویق گردشگران ترکیه برای دیدن از اصفهان شد و گفت: استان اصفهان با دارا بودن آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده یونسکو می تواند یکی از مقصد های گردشگری ترکیه باشد.
وی نزدیک بودن فرهنگ ایران و ترکیه را یکی از عوامل موثر در توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور دانست گفت: انتقال وجوه از بانک های دو کشور می تواند نقش موثری در توسعه مبادلات تجاری داشته باشد.
آقای سهل آبادی خواستار ارتباط نزدیک اتاق های بازرگانی اصفهان و استانبول شد و گفت: دو اتاق بازرگانی می توانند زمینه توسعه مبادلات تجاری و همچینن توسعه سرمایه گذاری های مشترک را فراهم سازند.
وی با بیان اینکه ایران فقط تولید کننده نفت، گاز و مواد خام پتروشیمی نیست و تولیدات صنعتی و کشاورزی قابل توجهی در اغلب بخش ها دارد از سفیر ترکیه خواست که موانع قانونی و مشکلات پیش روی تجارت ایران و ترکیه برداشته شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: