ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:22 | اکتبر05 تهران

ايران 200 هزار دستگاه خودرو را از چرخه حمل و نفل خارج كرد

تاریخ: 17:47, 30-12-2014.

تهران. سه شنبه 30 دسامبر 2014 میلادی برابر با  9 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اسقاط و خروج خودرو‌های فرسوده از چرخه حمل و نقل ايران در 9 ماه امسال به بیش از 200 هزار دستگاه رسیده است.
بنابراين گزارش، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ايران، گفت: با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راهور ناجا، همچنین وارد کنندگان خودرو و مراکز اسقاط، تا پایان آذر امسال، اسقاط خودرو‌های فرسوده به بیش از پنج برابر مدت مشابه پارسال رسیده است.
علیرضا فیض بخش، دلیل افزایش خروج خودرو‌های فرسوده را تغییر در فرآیند اسقاط اعلام و اظهار کرد: با اجرای مصوبه قانونی سال 1388 که به دلایل مختلف اجرا نشده بود، وارد کنندگان خودرو در تعامل با مراکز اسقاط، مصوبات مربوط را ( با توجه به جدول پیش بینی شده و میزان مصرف بنزین خودرو وارداتی) عملیاتی کرده و موظف به اسقاط خودروهای فرسوده شده اند.
وی با بیان این که بیشترین رقم اسقاط خودرو در سال های پیش، 250 هزار دستگاه و کمترین آن 72 هزار دستگاه در یکسال بوده است، خروج بیش از 200 هزار دستگاه خودرو اسقاط در 9 ماه امسال را که در کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوای کلانشهرها دارد، یک رکورد خواند.
فیض بخش گفت: در سال های قبل، مبالغی از وارد کنندگان برای خروج خودروهای فرسوده دریافت می‌ شد اما این مهم محقق نشد.
به گفته وی برای شتاب در این فرآیند، اسقاط و از رده خارج کردن خودروها برون سپاری و به وارد کنندگان و مراکز اسقاط سپرده شده است.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل، اظهار کرد: با برون سپاری طرح و اجرای مصوبه اسقاط و خروج خودروهای فرسوده، ستاد نقش نظارتی خود را ایفا می کند.
فیض بخش با بیان این که تخصیص نیافتن بودجه و منابع مالی از دیگر محاسن این طرح است،تصریح کرد: امسال منابع مالی به منظور خروج خودرو‌های فرسوده در نظر گرفته نشده که اقدامی قابل توجه در روند خروج خودرو‌های فرسوده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: