ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:01 | سپتامبر23 تهران

مازاد تولید تخم مرغ در ایران بیش از 200 هزار تن

تاریخ: 10:39, 27-10-2014.

تهران. دوشنبه، 27 اکتبر 2014 میلادی برابر با 5 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر جهاد کشاورزی ایران با بیان اینکه در بخش دام و طیور مازاد تولید داریم، بر برنامه ریزی برای صدور به بازارهای هدف از جمله روسیه تاکید کرد.
بنابراین گزارش، محمود حجتی، در نمایشگاه بین المللی دام و طیور در گفتگو با رسانه ها گفت: خوشبختانه صنعت طیور و دامداری ایران با معیار جهانی و متناسب با دانش روز دنیا فعال است و رکودهای خوبی هم در تولید دارد.
وی افزود: با توجه به سرمایه گذاری هایی که در زمینه تولید دام و طیور شده است برغم مدیریت بخش تولید همچنان مازاد عرضه داریم و باید بازارهای خارجی را مدنظر قرار دهیم.
حجتی گفت : صنایع شیر و لبنیات هم با مازاد عرضه روبروست که در کنار گوشت و مرغ باید برای صادرات و حضور در بازارهای خارجی تلاش کنند و دولت هم متناسب با ظرفیت و توانمندی های خود از این روند حمایت می کند.
وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت: با تمهیدات سازمان دامپزشکی ایران با نهادهای متناظر در بازار هدف تلاش می کنیم بازار روسیه را نیز در جمع بازارهای هدف قرار دهیم.
در حاشیه همین نمایشگاه هدایت اصغری، مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار ایران، نیز گفت: سالانه بیش از 200 هزار تن تخم مرغ مازاد داریم که باید صادر شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: