ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:46 | ژوئن28 تهران

ایران 2700 موسسه آموزش عالی دارد

تاریخ: 09:30, 19-11-2018.


تهران. 19 نوامبر 2018 میلادی برابر با 28 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
درایران با جمعیت 80 میلیون نفرافزون بر 2 هزار و 700 موسسه آموزش عالی وجود دارد که این رقم بیشتر از کشور چین با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت است.
در این باره رحیم صفری فارفار معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیروز یکشنبه در کارگاه هم اندیشی ارزیابی کیفیت ویژه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در شیراز اظهار کرده است.
وی افزود که همچنین علاوه بر فعالیت این تعداد موسسه آموزش عالی در کشور، بیش از 700 موسسه پژوهشی درایران فعال است.
صفری فارفار که در شیرازسخنرانی می کرد گفت که دراستان فارس 185 موسسه آموزش عالی و پژوهشی وجود دارد که از این تعداد 25 موسسه پژوهشی است.
معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در پی نظارت و ارزیابی هایی که صورت گرفت، مجوز برخی از موسسه های موجود در فارس لغو شد اما افرادی که از اینگونه موسسه ها دانش آموخته شدند مدارک آنها قابل قبول است.
وی گفت که با هدف تبیین علت برای موسسه هایی که مجوز آنها لغو شده است، موسسه دیگری پیش بینی شده که در این زمینه مسئول و پاسخگو است.
به گفته صفری فارفاراگر چه ظرف این مدت کیفیت آموزش عالی در ایران افزایش یافته اما چالش هایی نظیر کمیت گرایی و افزایش بی رویه موسسه های آموزش عالی نیز وجود دارد که همین امر می تواند بر روند نظارت و ارزیابی هرچه بهتر نهادهای نظارتی تاثیر گذار باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: