ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:25 | اکتبر05 تهران

سخنرانی سفیرایران درلندن درهمایش چشم‌انداز و توسعه روابط تجاری انگلیس وایران

تاریخ: 12:50, 19-10-2018.


تهران. 19 اکتبر 2018 میلادی برابر با 27 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خرگزاری تلگراف ایران
در نشست «چشم‌انداز و توسعه روابط تجاری انگلیس و ایران»، که در محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس، لرد نورمن لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری ایران و جک استراو وزیر امور خارجه پیشین انگلیس سخنرانی کردند و به‌رغم خروج آمریکا از برجام و ازسرگیری مجدد تحریم‌ها، بازار ایران را حائز اهمیت و پرسود توصیف کردند.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس میزبان همایش و نخستین سخنران این نشست اظهار داشت:
روابط اقتصادی تهران و لندن در چارچوب روابط اقتصادی و تجاری با ایران و اروپا در یک بزنگاه تاریخی قرار دارد به‌طوری‌که هرگز تا این حد راهبردی نبوده است.
همواره روابط اقتصادی دو کشور سنتی بوده اما این بار اهمیت سیاسی و استراتژیک ویژه‌ای پیدا کرده است.
اکنون اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در سطوح بالای سیاسی، روابط اقتصادی و همکاری‌های تجاری با ایران را تشویق می‌کنند و یک نماینده عالی سیاسی اروپایی در تهران در حال بررسی آخرین نحوه تعیین کانال ارتباط مالی و بانکی میان ایران و اروپا است.
نقش جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس که یکی از سخنرانان اصلی این نشست است در طراحی و آغاز مذاکره ایران با سه کشور اروپایی در سال 2003 آغاز گردید بسیار مهم بود. اگرچه آن مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های آمریکا نافرجام ماند، اما زمینه‌ای شد برای مذاکرات بعدی با گروه پنج به‌علاوه یک که نهایتاً به برجام منتهی شد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید برخی ابتکار عمل‌ها در زمان خودشان ممکن است موفق نباشند اما همه ابتکار عمل‌ها ارزش‌های خودشان رادارند که باپشتکار و وفاداری به اصول می‌توانند به موفقیت نائل شوند.
در این نشست که در محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد، علاوه بر سفیر ایران میزبان همایش، لرد نورمن لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری ایران و جک استراو وزیر امور خارجه اسبق انگلیس سخنرانی کردند که خبرگزاری ایرتاگ سخنرانی لامونت و استراو را به صورت جداگانه و مفصل منتشر خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: