ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:40 | اکتبر06 تهران

دیپلمات ایران و آلمان اجرایی شدن برجام را بررسی کردند

تاریخ: 12:06, 18-10-2018.


تهران. 18 اکتبر 2018 میلادی برابربا 26 مهرماه هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
در دیدارسیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیرامور خارجه ایران و خانم آنتیه لیندرتسه مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان در تهران، مسایل مربوط به آخرین وضعیت اجرای برجام و ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر راهکارها به ویژه کانال ویژه مالی این سند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دراین باره مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران خبر داد.  
لیندرتسه تصریح کرد: کشورهای اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع برجام آگاه بوده و در هفته های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار بر روی جنبه های مختلف آن بوده اند و تلاش دارند ظرف روزهای آینده در مشورت با طرف ایرانی در این خصوص ساز و کارها را نهایی کرده و با توجه به اولویت ها، بخش هایی از آن را وارد فازعملیاتی کنیم.
دراین دیدار همچنین عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات شاغل سفارت ایران در وین از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به طریق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار خواهد داد.
در دیدار و گفت و گوی دیپلمات ایران وآلمان همچنین موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی دو طرف و حل مشکلات در روابط دو جانبه و تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بانکی بررسی شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: