ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:25 | جولای02 تهران

ایران بزودی زیردریایی و سامانه جدید پدافندهوایی را رونمایی می کند

تاریخ: 12:33, 18-01-2019.


تهران. 18 ژانویه 2019 میلادی برابر با 28 دی ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که تسلیحات دفاعی جدید ایران زمستان امسال رونمایی می شوند
به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، در هفته ای که گذشته امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که نخستین زیر دریایی کلاس متوسط ایران - فاتح ماه آینده به آب انداخته خواهد شد.
زیرسطحی 527 تنی فاتح به عنوان یک زیردریایی نیمه سنگین تلقی شده و تناژ آن در زیرسطح 593 تن است.
این زیردریایی که از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از غدیر(زیردریایی پیشین ایران) است، توانایی حرکت در عمق 200 متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز 250 متر است. فاتح توان دریانوردی به مدت 35 روز را دارد که از این نظر نیز بهبود چشمگیری نسبت به زیردریایی غدیر مشاهده می‌شود.
سرعت سطحی فاتح 11 نات--(20٫35 کیلومتر بر ساعت و در حالت غوطه ور 14 نات-- 25٫9 کیلومتر بر ساعت است. این زیردریایی توانایی حمل موشک‌های زیرسطحی، موشک‌های دوش‌پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آن‌ها به نقاط مو د نظر را نیز دارد.
فاتح دارای 4 مقر پرتاب اژدرهای کالیبر 533 میلی‌متری بوده و توانایی حمل 8 مین دریایی را نیز دارد و همچنین دارای دو اژدر رزرو است.
فرمانده نیروی دریایی همچنین اعلام کرد که ناوشکن دماوند که چندی پی در دریای خزر دچار حادثه شده بود، پس از طی مراحل تعمیراتی تا پایان امسال بار دیگر به ناوگان دریایی شمال کشور ملحق می شود.
رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش نیز در این هفته از رونمایی سامانه جدید برد بلند پدافند هوایی ایران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت که این سامانه باور373 نام دارد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا این سامانه را کاملا بومی عنوان کرد که ازسوی مختصصان دفاعی آخرین مراحل ساخت خود را طی می کند.
وی افزود: این سامانه پدافند هوایی که «باور373» نام دارد، برد بلند است و می تواند اهداف خود را با دقت و سرعت بالایی منهدم کند.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درمورد تشابه باور 373 با نمونه های خارجی آن گفت: اگر توانایی های این سامانه کاملا ایرانی بیشتر از نمونه های خارجی نباشد، قطعا کمتر نیست.
دریادار سیاری با بیان این که جمهوری اسلامی ایران چند نمونه سامانه برد متوسط و برد بلند پدافندهوایی در داخل تولید می کند، اظهار امیداوری کرد که باور373 تا پایان امسال رونمایی شود.
بر اساس اعلام مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سامانه جدید باور373 با برد بیش از 200 کیلومتر و ارتفاع 27 کیلومتر از قابلیت هایی بیشتری نسبت به سامانه اس 300 روسی بهره می برد.
مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از این اعلام کرده بودند که باور373 آزمایش های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است

به اشتراک گذاشتن اخبار: