ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:37 | سپتامبر19 تهران

انتقال گاز فاز 18 پارس جنوبی به خشکی تا دو ماه آینده آغاز می شود

تاریخ: 11:57, 12-08-2014.


تهران. دوشنبه، 11  اگوست 2014 میلادی برابر با 20 مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز تا کمتر از دو ماه آینده به بخش خشکی تاسیسات پارس جنوبی ارسال می شود.
حسن ، مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: این گاز تولیدی بخشی از فاز 18 میدان مشترک پارس جنوبی است.
بنابر این گزارش، با اتمام عملیات حفاری 22 حلقه چاه تولیدی بخش نخست طرح توسعه فازهای 17 و 18 توسط شرکت ملی حفاری ایران و تحویل آن به کارفرما و نیز پایان موفقیت آمیز عملیات نصب سکوها و پیش راه اندازی و راه اندازی آن، این پروژه مطابق دستور کار اجرایی با سرعت مطلوب در حال انجام است.
بویری با اشاره به اولویت گذاری و تمرکز ویژه کارفرما در توسعه بخش دریایی و تسریع در اجرای این پروژه، از استقرار 600 نفر از کارشناسان و متخصصان راه اندازی در بخش های مختلف حوزه فراساحل این طرح خبر داد و افزود: متخصصان و عوامل راه اندازی در چارچوب برنامه ای مشخص محصول تعامل اثربخش کارفرما و شرکتهای پیمانکار به تفکیک حوزه های کاری در دو سکوی 17 و 18 به طور شبانه روزی در حال اجرای عملیات هستند.
شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: پیشرفت شاخص های اجرایی در بخش خشکی و ساخت و نصب سازه های پالایشگاهی مطلوب است و با راه اندازی موفقیت آمیز بخش های عمده واحد یوتیلیتی (هوا، آب ، برق و بخار)،عملیات بهره برداری از ردیف اول واحد تصفیه گاز پالایشگاه فازهای 17 و 18 نیز برای دستیابی به تولید مورد انتظار در حال انجام است.
به گفته وی، مراحل تکمیلی راه اندازی خط لوله 32 اینچ انتقال گاز این پروژه نیز با اجرای نهایی و اتمام عملیات هیدروتست خطوط در حال انجام است.
وی افزود: انتظار می رود تولیدات چاههای این سکو نیز به ظرفیتی مشابه مرحله اول فاز 18 مطابق برنامه زمان بندی تعهد شده تا پیش از آغاز فصل زمستان سال جاری آماده استخراج و برداشت گاز در سقف تعیین شده باشد

به اشتراک گذاشتن اخبار: