ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:59 | اکتبر06 تهران

سفارت ایتالیا: شرکت های ایتالیایی درایران می مانند

تاریخ: 16:34, 17-10-2018.


تهران. 17 اکتبر 2018 میلادی برابر با 25 مهرماه 1397 هجری خورشیدی.ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
آئوگوستو دی جاچینتو مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا درایران که ضمن انجام سفریکروزه به استان مازندران با رئیس اتاق بازرگانی و بازرگانان این استان نشستی داشت گفت که شرکت های سرمایه گذاری کشورش با وجود تحریم های آمریکا درایران می مانند و به کار خود ادامه می دهند. وی با صراحت اعلام کرد: ما در شرایط سخت اقتصادی نیز ازایران حمایت می کنیم و تاکنون نیز حسن نیت خود را به اثبات رساندیم.
به گفته دیپلمات ایتالیایی با وجود تحریم ها همچنان درخواست های زیادی از سوی شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری درایران وجود دارد و سفارت نیز برای فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری برای این متقاضیان درایران اقدام می کند.
دی جاچینتو با تاکید بر این تکته مهم که حدود 90 درصد از شرکت های تولیدی و صنعتی در ایتالیا را شرکت های کوچک خانوادگی تشکیل می دهند ابراز نظر کرد که این شرکت ها حتا در شرایط خروج آمریکا از برجام و تحریم یکجانبه نیز می توانند درایران فعالیت داشته باشند.
بر مبنای آمار رسمی هرچند در حال حاضر میزان داد و ستد بازرگانی میان ایران و ایتالیا حدود 5 میلیارد دلاراست ولی توافق های تجاری امضاء شده بین دو کشور شمار 13 میلیارد دلاررا نشان می دهد و از این رو پیش بینی می شود در چند سال آینده سطح مبادلات دو کشور به این میزان برسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: