تحریم های جدید آمریکا علیه چند نهاد ایرانی دیگر

تاریخ: 10:50, 17-10-2018.


تهران. 17 اکتبر 2018 میلادی برابر با 25 مهرماه 1397 هجری خورشیدی.ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه در تارنمای خود اعلام کرد که تعدادی از نهادهای ایرانی را مورد دور جدید تحریم ها قرار داده است
بر اساس اطلاع  دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارت، شرکت ها، بانک ها و سازمان های ذیل ایران -- بنیاد تعاون بسیج و بانک‌های مهر اقتصاد، ملت، سینا و پارسیان، شرکت های نگین ساحل رویال، سرمایه گذاری تدبیرگران آتیه، گروه مالی مهراقتصاد، مهندسی تکنوتار و سرمایه گذاری تک تار و هم تحت عنوان نهادهای وابسته به شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.
شرکت های تراکتورسازی ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری اندیشه محوران، گروه خودروسازی بهمن، کالسیمین، هلدینگ توسعه معادن روی ایران و به دنبال آن شرکت‌های ذوب و احیای روی قشم، اسید سازان زنجان، شیمیایی کاتالیست پارسیان و تولید روی بندرعباس هم دیگر نهادهای افزوده شده به فهرست تحریم های آمریکا هستند.
دولت ترامپ فهرست جدید تحریم ها علیه ایران را در حالی اعلام کرد که با سیاست های زورگویی و یکجانبه و ضدایرانی شدید خود به انزوای جهانی روبه رو شده است.
اتحادیه اروپا در حال بررسی اجرای طرح همکاری مستقیم بانک های مرکزی کشورهای اروپایی با ایران است و طرحی برای جایگزینی ساز و کار تسویه وجوه و شبکه سوئیفت در دست بررسی دارد که برای ارسال و دریافت اطلاعات تراکنش‌های مالی به کار می رود.
به گزارش ایرنا اروپا با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها --
Blocking Statute
همزمان گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشته است و این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نخواهند گرفت.
آمریکا در اجرای تحریم های نفت و انرژی هم با موانع بزرگی مواجه شده است و کوشش هایش برای قانع کردن کشورهای دیگر در عرصه قطع صادرات نفت ایران ناکام مانده است: در صدر کشورهای مخالف، چین و هند به عنوان دو خریدار بزرگ نفت ایران قرار دارند که گفته‌اند از تحریم‌ها علیه تهران پیروی نخواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: