ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:57 | اکتبر06 تهران

آلمان سفر وزیر خارجه خود به عربستان را لغو کرد

تاریخ: 20:13, 17-10-2018.


تهران. 17 اکتبر 2018 میلادی برابر با 25 مهرماه 1397 هجری خورشیدی.ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رسانه های آلمان گزارش کرده است که مقامات آلمان سفرهایکو ماس وزیر امور خارجه این کشور به عربستان را لغو و اعلام کردند و تاکید کردند که این سفر تا زمانی که بیانیه ای از سوی ریاض درباره جمال خاشقچی روزنامه نگار ناپدید عرب صادر نشود، سفری انجام نخواهد شد.
جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد دولت آل سعود روز 2 اکتر سالجاری پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و باورها بر این است که وی در آنجا توسط ماموران دولت سعودی ربوده و به احتمال زیاد کشته شده است.
خاشقچی 59 سال داشت و برای تکمیل اسناد برای عقد نکاه با نامزد خود خدیجه چنگیز به کنسولگری عربستان در استانبول رفت و دیگر از آن جا خارج نشد.
روزنامه نگار بعد ازانتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت ودرمقالاتی که در روزنامه "واشنگتن پست" نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.
درآخرین گزارش ها، شبکه خبر7 ترکیه امروز اسامی 5 نفر از قاتلان از گروه اعزامی 15 نفره سعودی نزدیک به بن سلمان را اعلام کرد. همچنین برخی از رسانه های خاور میانه گزارش کردند که قاتلان جمال خاشقچی را درکنسولگری عربستان درترکیه درظرف هفت دقیقه کشتند و در حالی که او هنوزجان در بدن داشت قطعه قطعه کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: