در تصادفات سال گذشته ایران16 هزار و 500 نفر کشته شدند

تاریخ: 03:27, 29-09-2016.

تهران. پنج شنبه، 29 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 8 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سال گذشته 16 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی در ایران جان خود را از دست دادند.
بنا بر این گزارش، سردار موسی امیری در جشن بهار دانش و دانش‌آموزان همیار پلیس در دبستان دخترانه غنچه‌های انقلاب افزود: همچنین در این مدت 313 هزار نفر مصدوم، مجروح، معلول و از کار افتاده شدند.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ایران ادامه داد: سالانه سرمایه‌های عظیم انسانی به علت سوانح رانندگی از بین می‌رود.
جانشین پلیس راهور با بیان اینکه پیشگیری به عنوان بهترین راهکار برای کمتر شدن سوانح رانندگی است گفت: پیشگیری یعنی از همه ابزارها در جامعه کمک گرفت و استفاده کنیم تا سوانح رانندگی کمتر رخ دهد چرا که اجرای قوانین، آموزش و فرهنگ‌سازی در این باره نقش بسرایی دارد.
وی با بیان اینکه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی 4 برابر خطر سوانح را بیشتر می‌کند افزود: همچنین پیامک دادن در حال رانندگی احتمال بروز سوانح را 11 برابر بیشتر می‌کند.
سردار امیری ادامه داد: این در حالی است که بستن کمربند ایمنی نیز می‌تواند تا 50 درصد خطر مرگ را کاهش دهد.
جانشین پلیس راهور خطاب به دانش‌آموزان همیار پلیس گفت: مهم‌ترین ماموریت شما این است که نگذارید بزرگترها در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده کنند و با توصیه به بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز ، آمار سوانح رانندگی را در کشور کم کنیم.
وی ادامه داد: سالانه سرمایه‌های عظیم انسانی به علت سوانح رانندگی از بین می‌رود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: