ائتلاف آمریکایی بمباران فسفری شرق سوریه را ازسرگرفت

تاریخ: 11:38, 16-11-2018.


تهران. 16 نوامبر 2018 میلادی برابر با 25 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
وزارت امورخارجه روسیه شب گذشته پنجشنبه اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف آمریکایی با استفاده از بمب های فسفری استان دیر الزور واقع در شرق سوریه را بمباران کردند.
به گزارش رسانه های خبری روسیه خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که براساس گزارش اهالی محلی منطقه شرق رود فرات، آمریکایی ها در مناطق تحت کنترل تروریست ها، از مهمات حاوی فسفر استفاده می کنند.
خاطرنشان می کنیم که 18 آبان-9 نوامبردراثرحملات بی رحمانه ائتلاف آمریکایی و بمباران جنگنده های این ائتلاف در در استان دیرالزوردر شرق سوریه 26 تن از شهروندان بی گناه غیرنظامی کشته شدند.
به گفته زاخارووا وزارت امورخارجه سوریه دو پیام جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ارسال کرد و خواستار پایان این گونه حملات و انجام تحقیقات و مجازات عاملان این جنایت ها شد.
استفاده از سلاح های فسفر سفید، بر اساس کنوانسیون 1949 ژنو ممنوع است. این ماده از جمله مشتقات فسفر است که در عملیات های نظامی و برای ایجاد پرده دود به منظور استتار، مشخص کردن نقطه‌ای خاص به‌ویژه برای یگان‌های توپخانه و همچنین به عنوان سلاحی آتش‌زا به کار می‌رود.
آمریکا و چند کشور همپیمان آن، از اگست 2014-مرداد 1393 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند ودر نتیجه تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشوراز بین رفته است

به اشتراک گذاشتن اخبار: