ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:00 | مه17 تهران

اشتون: ایران صددرصد به تعهدات خود دربرجام عمل می‌کند

تاریخ: 13:01, 15-10-2018.


تهران. 15 اکتبر 2018 میلادی برابر با 23 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
کاترین مارگارت اشتون که طی سال‌های 2009 تا 2014 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود
در گفت‌وگو با کارن وان هیپل مدیر اندیشکده «روسی» انگلیس در یک برنامه رادیویی اعلام کرده است که آینده برجام به پایبندی تمام اعضا این توافق بستگی دارد ودرحال حاضرایرانی‌ها صد درصد مطابق تعهداتشان در برجام رفتار می کنند.
این در حالیست که به باوروی این خودش یک نکته حائز اهمیت است زیرا در بسیاری از توافق‌ها شاهد پایبندی صددرصدی دیده نمی شود.
اشتون با اظهار تاسف از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام افزود: اکنون در شرایطی هستیم که یکی از طرف‌های مهم این توافق تصمیم گرفته که از این توافق خارج شود و کار را برای سایرین دشوار کرده است. من نه‌تنها نگران توافق برجام هستم، بلکه نگران این موضوع هستم که چگونه می‌توانیم اقدامات دیپلماتیک و فعالیت‌های مشترک خود را در آینده گسترش دهیم.
اشتون اظهار داشت:یکی از اصلی‌ترین استدلال‌های مخالفت با برجام این است که چرا این توافق، تنها به موضوع هسته‌ای محدودشده است، دلیلش این است گروهی از کشورها از سوی سازمان ملل مسئولیت را برعهده‌گرفته بودند و ما تصور می‌کردیم از طریق توافق با ایران سایر مسائل حل می‌شود.
مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از وضعیت کنونی اعضاء دائم شورای امنیت سازمان ملل گروه 1+5 افزود که این گروه پس از دست‌یابی به توافق هسته‌ای ایران هیچ اقدام مثبتی را صورت نداده‌است و این در حالیست که روش همکاری این گروه می‌توانست به‌عنوان یک الگو برای حل سایر مشکلات بین المللی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: