ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:10 | مه17 تهران

مصرف مشروبات الکلی در ایران در یک و نیم ماه 96 کشته برجای گذاشت

تاریخ: 17:18, 15-10-2018.


تهران. 15 اکتبر 2018 میلادی برابر با 23 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
گروه مطالعات اعتیاد و سوء مصرف مواد و الکل پزشکی قانونی ایران اعلام کرده است که طی یک و نیم ماه -- 1 شهریور تا 15 مهرماه سالجاری 96 نفر در کشور براثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایرتاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران--ایسکانیوز، بررسی های سم شناسی مشخص کرده است که 76 نفر از آنان براثر مصرف متانول جان باخته اند و علت مرگ 15 نفر دیگر نیز در دست بررسی است.
دکتر محمدرضا قدیرزاده رییس گروه مطالعات اعتیاد و سوء مصرف مواد و الکل پزشکی قانونی گفت: از 96 نفری که در این بازه زمانی بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند، 86 نفر مرد و 10 نفر زن هستند؛ همچنین 82 نفر از این افراد در بیمارستان 8 نفر در منزل جان باخته اند. ضمن آنکه محل فوت 6 نفر از آنان نیز اعلام نشده است.
دکترقدیرزاده با اشاره به اینکه درگزارش های پزشکی قانونی مرگ چندین نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی پلمپ شده هم وجود دارد، به خانواده ها هشدار داد: هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمپ شده نیز در اغلب موارد درکارگاه های زیرزمینی تهیه و پلمپ می شود.
رییس گروه مطالعات اعتیاد و سوء مصرف مواد و الکل پزشکی قانونی ضمن اینکه به خانواده ها هشدار داد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از ابتدای شهریور ماه تاکنون دو موج مسمومیت با متانول را در کشور شاهد بوده ایم، احتمال اینکه مجددا شاهد توزیع مشروبات الکلی تقلبی و آغشته به متانول در کشور باشیم، وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: