در نشست واشنگتن بر اجرای کامل برجام میان ایران و 1+5 تاکید شد

تاریخ: 05:45, 16-09-2016.

تهران. جمعه، 16 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 26 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، کشورهای چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا در پایان کنفرانس پنج قدرت در واشنگتن بیانیه ای صادر کردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کشورهای دارای سلاح هسته ای در کنفرانسی در واشنگتن بر لزوم اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، میان ایران و گروه پنج به علاوه یک تاکید کردند.
این  پنج  کشور به عنوان اعضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای روزهای 14 و 15 سپتامبر سال 2016 در واشنگتن در هفتمین کنفرانس خود شرکت کردند و در آن میزان تعهد اعضا را به پیمان ان پی تی، پیشرفت های حاصل شده در بخش خلع سلاح هسته ای، موضوع استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای و اجرای تعهدات کشورهای عضو را در نشست تجدید نظر ان پی تی در سال دو هزار و پانزده بررسی کردند.
شرکت کنندگان در کنفرانس قدرت های هسته ای جهان در واشنگتن از برجام استقبال و بر تعهد خود مبنی بر اجرای کامل آن تاکید کردند که در چارچوب قطعنامه دو هزار و دویست و سی و یک شورای امنیت سازمان ملل است. آنها اعلام کردند اجرای موفقیت آمیز برجام باعث خواهد شد اطمینان حاصل شود برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و  صلح آمیز هم باقی خواهد ماند و زمینه را برای استفاده کامل ایران از حقوق خود در بخش انرژی هسته ای مسالمت آمیز فراهم خواهد کرد. در پیمان ان پی  تی بر حق استفاده کشورهای عضو از انرژی هسته ای در بخش های صلح آمیز و تعهدات متقابل کشورهای عضو در این خصوص تاکید شده است. شرکت کنندگان در کنفرانس واشنگتن بر لزوم اجرای کامل برجام و حمایت  کامل خود از نقش مستقل و اساسی آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: