کاشت 15 میلیون نهال در هفته منابع طبیعی در ایران

تاریخ: 07:11, 05-03-2016.

تهران. شنبه، 5 مارس  2016 میلادی برابر با 15 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم مقام سازمان جنگل ها و مراتع ایران گفت: حدود 15 میلیون نهال در هفته منابع طبیعی و آبخیز داری در کل کشور غرس می شود.
بنا بر این گزارش، ناصر مقدسی در حاشیه کاشت اصله های نهال در منطقه تلو در گفتگو با خبرنگاران افزود: حدود 35 تا 40 میلیون اصله نهال در کل فصل کاشت غرس می شود.
وی گفت: فصل کاشت در ایران بسته به شرایط معمولاً از آبان و آذر شروع می شود و تا اواسط فروردین ادامه دارد.
مقدسی افزود: بر اساس تکلیف قانونی باید سطح سرانه جنگل ها به حدود یک چهارم هکتار برای هر ایرانی برسد؛ یعنی بطور مشخص ما باید توسعه سطح جنگل ها را تا سطح 20 میلیون هکتار در افق درازمدت داشته باشیم .
وی گفت: هم اکنون سطح جنگل های ایران حدود 14 میلیون هکتار است .
مقدسی افزود: سهم سرانه جنگل برای هر نفر در ایران هم اکنون حدود 1500 متر مربع است و باید آن را به حدود 2500 متر مربع برسانیم.
وی با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهای با پوشش کم جنگل هستیم، گفت: باید با افزایش جنگل کاری، 10 درصد سطح سرزمین ایران جنگل شود.
مقدسی افزود: با توجه به گسترش شهرها و افزایش آلایندگی ها و با توجه به نیاز جامعه به آب،‌ اهمیت درختکاری و جنگل کاری صد چندان شده است.
وی گفت: ما در هفته منابع طبیعی تلاش می کنیم با بسیج همه ظرفیت ها در بخش های دولتی و مردمی،‌ جامعه را به سمت احترام و حفظ طبیعت سوق دهیم.
قائم مقام سازمان جنگل ها، ‌مراتع و آبخیزداری ایران افزود: امیدواریم امسال با مساعی دولت انشاءالله بتوانیم تا سطح 100 هزار هکتار گسترش جنگل داشته باشیم.
مقدسی گفت: تاکنون بالغ بر 50 هزار هکتار جنگل کاری کرده ایم و قصد داریم با مشارکت مردمی بتوانیم این رقم را تا سقف 100 هزار هکتار برسانیم که این عدد به انضمام فعالیت هایی است که در مناطق غرب ایران در کانون های گرد و غبار بویژه در خوزستان و ایلام در حال انجام هستیم .
وی گفت: بسته به شرایط بارندگی در غرب، ما می توانیم حتی تا اواسط فروردین نیز درختکاری را داشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: