ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:08 | مه18 تهران

نشست نمایندگان ايران و 1+5 در حاشيه نشست مجمع عمومی

تاریخ: 01:14, 17-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 17 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 26 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد نشست مدیران سیاسی ایران و میانجیگران بین المللی گروه پنج به علاوه یک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به منظور گفتگو درباره جزییات فنی توافق ژنو، برگزار خواهد شد.
بنا بر این گزارش، ریابکوف گفت : مرحله مقدماتی برای آغاز اجرای این توافقنامه آغاز شده است که این مرحله شامل نشست هایی در سطوح مختلف می شود.
وی افزود : کارشناسان نه به شکل بی وقفه اما پیوسته سرگرم کارند. رایزنی های میان معاونان وزرای امور خارجه ایران و گروه پنج به علاوه یک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار خواهد شد.
این دیپلمات روس تاکید کرد: روحیه کار جمعی و تلاش برای حل مسائل در رژیم مذاکرات و تلاش برای رسیدن به توافق به قوت خود باقیست. برای ما مهم است که روحیه همکاری مشترک پس از امضای این توافق از بین نرفته است. فکر می کنم اهمیت این کار گروهی کمتر از اجرای توافق نیست و ما به همکاری در فضایی سازنده و خلاقانه در مرحله بعدی مصمم هستیم.
ریابکوف تصریح کرد: وظیفه فوری کارشناسان تعیین پارامترهای واقعی برای اجرای این توافق، برداشتن گام های متوالی و فراهم کردن زمینه لازم برای اجرای توافق های صورت گرفته در وین در ماه ژوئن است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سئوال که جزییات فنی توافقنامه وین در نیویورک مطرح خواهد شد یا خیر گفت: بدیهی است که ما به این مسئله خواهیم پرداخت.
ریابکوف ادامه داد تاریخ دقیقی برای نشست مدیران سیاسی در نیویورک تعیین نشده است.
وی اضافه کرد مدیران سیاسی ایران و گروه پنج به علاوه یک درباره جزییات فنی توافق وین گفتگو خواهند کرد. پاره ای مسائل از جمله مشارکت طرف ایرانی هست که نیازمند کار بیشتر است.
این مقام روسی گفت: مهمترین مسئله برای ما انتقال اورانیوم غنی سازی شده در سطح پایین به روسیه است که در مذاکرات وین مطرح شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: