ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:31 | سپتامبر28 تهران

آغاز نگارش متن توافقنامه هسته ای ایران و 1+5

تاریخ: 11:28, 23-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 23 آوریل 2015 میلادی برابر با 3 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امورخارجه ایران از آغاز نگارش متن توافقنامه هسته ای ایران با گروه 1+5 خبر داد.
بنابراین گزارش، حمید بعیدی نژاد شامگاه چهارشنبه در گفتگوی با خبرنگاران در وین افزود: از صبح بررسی ها را شروع کردیم و از بعد از ظهر هم یک جلسه میان آقایان عراقچی و تخت روانچی با خانم هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و یک جلسه هم با حضور کارشناسان برگزار و عملاً از امروز تدوین متن آغاز شد.
وی در پاسخ به این سئوال که نگارش متن از چه بخشی شروع شده است گفت: این جزئیاتی است که در ذیل مذاکرات مطرح هست و به هرحال تدوین متن آغاز شده و صبحت هایی هم شده است که تا حدی کار به چه صورتی تداوم پیدا کند.
بعیدی نژاد در پاسخ به این سئوال که موضوع تحریم ها در دستور اصلی این دور از مذاکرات قرار دارد یا خیر؟ افزود :طبیعتاً به دلیل آنکه بخشی از مباحث تحریم ها باید جزئی تر شود و ما باید برایمان روشن تر شود که این روند لغو تحریم ها در جزئیات چگونه خواهد بود طبیعتا در دستور کار ما قرار دارد و انتظار داریم این موضوع هرچه بیشتر جزئیاتش تدوین شود چون اولویت اصلی ماست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: