استان همدان ايران 15 ميليون دلار مواد غذايی به روسيه صادر كرد

تاریخ: 17:34, 16-03-2015.

تهران. دوشنبه 16 مارس 2015 میلادی برابر با 25 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ايران از صادرات بیش از 15 میلیون دلار مواد غذایی به روسیه خبر داد.
بنابراين گزارش، آقای متین در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پارسال ارتباط بین ایران و روسیه توسعه مناسبی داشت، گفت: برای یکی از صنایع غذایی استان همدان فقط یک میلیون دلار سهمیه صادرات در نظر گرفته شده بود که به 5 میلیون دلار افزایش یافت و در نهایت نیز 15 میلیون دلار مواد غذایی از استان همدان ايران به روسیه صادر شد.
او با اشاره به اینکه کشمش یکی از محصولات صادراتی استان همدان به روسیه بوده است، افزود: هنوز در صادرات کشمش به روسیه با مشکل    روبرو هستیم و عمده این مشکلات مربوط به حمل و نقل است. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ايران با بیان اینکه در گذشته سهمی در صادرات به روسیه نداشتیم، گفت: در بهترین‌ سال ها حدود 17 میلیون دلار صادرات به روسیه داشتیم ولی هم اکنون فقط در مواد غذایی 15 میلیون دلار صادرات داریم.
آقای متین همچنین با اشاره به توسعه مناسبات ریلی هم گفت: همچنین ارتباط استان همدان با استان سووردلفسک روسیه در زمینه ریلی در حال توسعه بوده
30 میلیارد دلاری کار چندان دشواری نیست و لازمه آن رفع برخی موانع از پیش روی روابط تجاری و فراهم شدن زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی دو کشور است. 
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به ایران در آینده نزدیک گفت: امیدوارم در این سفر بخش زیادی از موانع پیش روی روابط اقتصادی دو کشور برداشته شود البته پیش نیاز آن این است که کمیسیون مشترک همکاری های ایران و ترکیه موانع موجود را شناسایی کند و راه حل هایی برای رفع آن بیندیشد تا در سفر آقای اردوغان بتوانیم به توافقات خوبی دست پیدا کنیم. 
وزیر توسعه جمهوری ترکیه نیز در این دیدار گسترش همکاری های ایران و ترکیه برای ایجاد آرامش در منطقه را حیاتی و ضروری دانست و گفت: مسئولیت و تعهدات دو کشور در مقطع فعلی بسیار سنگین است و توسعه همکاری های تهران - آنکارا می تواند منافع ملت های منطقه را تامین کند. 
جودت ییلماز با تاکید بر اینکه موضع رسمی دولت ترکیه توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: سخنان برخی افراد یا رسانه ها در فضای مجازی مورد قبول ما نیست و موضع رسمی دولت ترکیه مبنی بر علاقه مندی به گسترش مناسبات با ایران بر همگان آشکار است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: