ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:11 | اکتبر01 تهران

ايران در انتظار تلاش صادقانه و گام اساسی گروه 1+5 است

تاریخ: 16:06, 10-02-2015.

تهران. سه شنبه، 10  فوريه  2015 میلادی برابر با 21 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تمام گام های اعتماد سازی از سوی ایران برداشته شده و اینبار نوبت کشورهای پنج به علاوه یک است که با اراده سیاسی مذاکرات را به نتیجه برسانند.
بنابراين گزارش، رئیس سازمان انرژی اتمی که برای شرکت در جلسات کاری و افتتاح چند طرح علمی، عمرانی و حفاظتی به مجتمع هسته ای در خنداب سفر کرده بود در حاشیه سفر خودبه مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: ایران تمام اقدامات لازم را برای اعتماد سازی در چهارچوب حکمت، عزت، مصلحت و مقررات بین المللی را به عمل آورده و برای برطرف کردن نگرانی های ساختگی غرب و پاسخ به بهانه جویی ها، انعطاف لازم را به عمل آورده است.
دکتر صالحی گفت: یکی از نگرانی های ساختگی مورد ادعای غرب تولید 10 کیلوگرمی پلوتونیوم در مجتمع هسته ای اراک بود که جمهوری اسلامی ایران برای رفع این بهانه جویی ها با باز طراحی برخی تاسیسات تولید پلوتونیوم را به کمتر از یک کیلوگرم کاهش داده است که از این موارد فراوان صورت گرفته و نگرانی های ساختگی و ادعای غرب به خوبی و به صورت علمی پاسخ داده شده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: هر آنچه از جانب ایران باید انجام می گرفته محقق شده و اگر غرب به دنبال حل و فصل موضوع هسته ای است، باید با اراده سیاسی قدم پیش بگذارند.
دکتر صالحی گفت: این بار افکار عمومی دنیا به خوبی از انعطاف و شفاف سازی ایران آگاه شد و ادعای دروغین غرب که ایران اهل مذاکره و گفتگو نیست را به اثبات رسانده و با فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن استفاده از تسلیحات کشتار جمعی، گام های برداشته شده ایران در راستای موازین شرعی، حقوقی و فنی و تخصصی را به خوبی تکمیل کرده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ايران گفت: ملت بزرگ ایران نتیجه مذاکرات را آزمایشی جدی و محکی برای کشورهای پنج به علاوه یک می دانند و ایران کشور مستقل و قدرتمندی است که برای همه اتفاقات غیر محتمل، پیش بینی لازم را به عمل آورده و ملت ایران بیدارتر و هوشیارتر از همیشه مذاکرات رابررسی می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: