درباره نتيجه مذاكرات هسته ا‍ی ايران و 1+5، غرب بايد تصميم بگيرد

تاریخ: 11:01, 26-01-2015.

تهران. دوشنبه، 26  ژانويه  2015 میلادی برابر با 6 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تحریم‌ها جز خسارت برای آمريكا و متحدانش و ایجاد نفرت در میان مردم ايران فایده‌ای برای آنها نداشته است.
 بنابراين گزارش،‌ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ايران با اشاره به مذاکرات با گروه 5+1 درباره موضوع هسته‌ای گفت: معتقدیم مذاکرات باید به نتیجه برسد.
 ظریف پس از دیدار وزیر امور خارجه کرواسی در نشست خبری مشترک تأکید کرد: غرب و امریکا باید در این زمینه تصمیم بگیرند.
وی افزود: فشارها بی‌تأثیر است مردم و دولت پای حرف خودشان می‌ایستند و اگر تعهدی بدهند پای تعهد خودشان هستند.
ظریف در عین حال اضافه کرد: احساس می کنیم این فهم و این درک غرب شکل گرفته است البته همیشه گروه‌ها و منافعی در کشورهای غربی و بازیگرانی خارج از غرب وجود دارند که حیات خودشان را در تنش می‌دانند و می‌خواهند در این مذاکرات تأثیر بگذارند.
وزیر خارجه ايران در بخش دیگری از سخنان خود به حضورش در چند روز آینده در کنفرانس امنیتی مونیخ اشاره کرد و گفت: این کنفرانس، فرصتی است که جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های خود را در مسائل مختلف مطرح کند.
وی افزود: هیچ مذاکره‌ای با گروه 1+5 در حاشیه این کنفرانس تدارک دیده نشده است اگرچه تعدادی از وزرای خارجه 1+5 در این کنفرانس حضور دارند.
ظریف به حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در زوریخ و گفتگوهای این هیات با نمایندگان امریکایی اشاره کرد و گفت: در پایان همین هفته هم هیات ما با نمایندگان سه کشور اروپایی عضو گروه 1+5 مذاکراتی انجام خواهند داد، در عین حال من هم در حاشیه نشست اقتصادی داووس با وزرای خارجه چین و روسیه مذاکراتی انجام دادم.
وی درخصوص احتمال واکنش مجلس شورای اسلامی به هرگونه اقدام کنگره امریکا در باره وضع تحریم‌های جدید افزود: در ایران قوا مستقل هستند و مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه ممکن است به اقدامات کنگره امریکا در وضع تحریم‌های جدید واکنش نشان دهد و ما طبق قانون اساسی در این زمینه از حق وتو برخوردار نیستیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: