ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:22 | جولای08 تهران

ايران و كشورهای 1+5 برسی جزييات را در مذاكرات هسته ای آغاز كرده اند

تاریخ: 12:32, 20-01-2015.

تهران. سه شنبه، 20  ژانويه  2015 میلادی برابر با  30 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به گفته وزیر خارجه ایران، هیچ نیازی به عقب‌گرد در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به یک توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای تهران وجود ندارد.
بنابراين گزارش، به نقل از بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، محمد جواد ظریف صبح روز دوشنبه (29 دی) به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: هیچ نیازی به عقب‌گرد در مذاکرات نیست. تنها نیازمند این هستیم که همه این نکته را درک کنند که مذاکره و اعمال فشار با هم سازگار نیست.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: این 6 کشور، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، امریکا و آلمان نیاز دارند روند دستیابی به یک توافق را آغاز کنند و پافشاری یا امید به حل و فصل این مساله از طریق اعمال فشار را متوقف کنند.
وی تاکید کرد: اکنون واضح است که آنها باید به حقوق مردم ایران احترام بگذارند.
ظریف افزود: جمهوری اسلامی آماده است هر گونه توافقی را که احترام آمیز و معقول باشد و ایران را از توسعه فناوری هسته‌ای در راستای اهداف صلح آمیز باز ندارد، بپذیرد.
بنابراین گزارش، وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد مذاکرات پیچیده شده است و دو طرف بررسی جزئیات را آغاز کرده‌اند. در حال حاضر مسائل کلی در مذاکرات تعریف شده است (یعنی) اصل غنی سازی (اورانیوم)، ضرورت رفع تحریم‌ها و پذیرش برنامه هسته‌ای ایران از سوی همه طرف‌ها.

به اشتراک گذاشتن اخبار: