ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:28 | مه12 تهران

حدود 15 درصد از تجارت عراق در دست ايران است

تاریخ: 16:19, 19-01-2015.

تهران. دوشنبه، 19 ژانويه  2015 میلادی برابر با  29 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه در دو سال اخیر حدود 13 تا 17 درصد و به طور میانگین 15 درصد تجارت عراق در دست ایران بوده است، از صادرات حدود 13 میلیارد دلار به عراق در سال گذشته خبر داد كه می تواند به 25 میلیارد دلار برسد.
بنابراين گزارش، یحیی آل اسحاق در همایش فرصت های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق تصریح کرد: عزم مسئولان دو کشور بر توسعه روابط به ویژه روابط اقتصادی و تجاری است.
وی افزود‌: در یک ماه آینده یک هیات بزرگ به ریاست معاون اول رئیس جمهور به عراق سفر می کند تا مشکلات اساسی تجارت ایران و عراق رفع شود.
آل اسحاق با بیان اینکه باید مبادلات دو کشور به صورت کلان صورت گیرد، گفت: به تدریج باید مبادلات ما از مبادلات مرزی به سطح کلان تکامل یابد و شرکت های ایرانی در مناقصات بزرگ عراق حضوری فعال داشته باشند.
وی از حمایت اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از تجار و سرمایه گذاران ایرانی در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به عراق خبر داد و گفت: باید از فرصت پیش آمده بیش از پیش استفاده کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: