ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:52 | اکتبر22 تهران

ادامه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، هفته آینده

تاریخ: 19:58, 08-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 8 اکتبر 2014 میلادی برابر با 16 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امورخارجه از ادامه مذاکرات هسته ای با 1+5 تا قبل از پایان هفته آینده در وین خبر داد.
بنابراین گزارش، مرضیه افخم در نشست هفتگی گفت: این مذاکرات به شکل دو و چندجانبه برگزار خواهد شد و در باره جزئیات آن از نظر زمان قطعی برگزاری مذاکرات ، بعداً اطلاع رسانی می کنیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وجود تضاد در سخنان رئیس جمهور در نیویورک و نشست مشترک دولت و مجلس درباره مذاکرات گفت: ما تضادی در این باره نمی بینیم نفس مذاکره به این معنی که دو طرف تلاش کنند از طریق گفتگو راه حلی برای بحران ساختگی بیابند بخش مشترک تلاش های ایران و 1+5 است.
افخم افزود: در عین حال پیشرفت مذاکرات کند است اما تفاهم وجود دارد که مذاکرات ادامه یابد تا درک بهتری از موضوعات اختلافی حاصل شود گرچه در مقایسه با ماههای گذشته درک بهتری وجود دارد.
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: البته اکنون موضوعات اصلی در گفتگوها مطرح است وگرچه اختلافات در این زمینه وجود دارد اما تفاهم برای رسیدن به درک بهتر از این اختلافات هست.
افخم افزود: موضوع تضاد در سخنان رئیس جمهور مطرح نیست، در هر مذاکره ای اگر دیدگاه یکسان وجود داشته باشد دیگر مذاکرات معنایی ندارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: