ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:02 | مه06 تهران

آمادگی ایران برای به نتیجه رساندن مذاکرات با کشورهای 1+5

تاریخ: 16:20, 16-09-2014.


تهران. سه شنبه، 16 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 25 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در صورت وجود اراده سیاسی در کشورهای 1+5 جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد، تا مذاکرات به نتیجه برسد.
بنابراین گزارش، پاتریسیا آدام، رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه که در رأس هیأتی به ایران سفر کرده بود، دیروز با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
دراین دیدار مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران در خصوص مذاکرات جاری ایران با کشورهای 1+5 گفت: در صورت وجود اراده سیاسی در کشورهای 1+5 جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد، تا مذاکرات به نتیجه برسد و توافق جامع میان طرفین امضاء گردد.
وی افزود: انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غربی در این مذاکرات این است که براساس توافقات به عمل آمده و پس از امضای توافق جامع کلیه تحریم ها علیه ایران لغو شود.
همچنین در این دیدار راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و فرانسه به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
آدام  نیز ضمن تشریح اهداف سفر خود به ایران و با توجه به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور، خواستار توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها به ویژه روابط پارلمانی میان طرفین شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: