ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:31 | مه14 تهران

تأکید اوباما به ادامه گفت و گوهای 1+5 با ایران

تاریخ: 12:08, 17-07-2014.

تهران. پنج شنبه 17 جولای 2014 میلادی برابر با 26  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،

 گفت و گو با ایران بر سر برنامه هسته ایش  راه درستی برای پیشرفت را نشان داده و ممکن است نیاز به زمانی فراتر از روز یکشنبه داشته باشد.

 باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا دیروز چهارشنبه گفت: گروه ما و شرکایمان همزمان با مشخص شدن نیاز به تمدید مذاکرات، به گفت و گوها با ایران ادامه خواهیم داد. 
بنا بر این گزارش، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه با جان کری وزیر امورخارجه خود در مورد تمدید مذاکرات با ایران مشورت کرده است . وی پس از این ملاقات به خبرنگاران گفت : ایران به تعهداتش براساس توافقنامه موقت عمل کرده ولی شکاف های قابل توجهی وجود دارد. 
رئیس جمهوری امریکا در واشنگتن به خبرنگاران گفت : طبق مشورت های انجام شده با وزیر خارجه و گروه امنیتی ، بدیهی است که ما پیشرفت واقعی در چند زمینه به دست آوردیم و راه معتبر و درستی برای پیشرفت پیش رو داریم . پس بنا بر این طی چند روز آینده ما به مشورت با کنگره ادامه خواهیم داد و گروه ما به گفت و گو با ایران و شرکایمان ادامه خواهد داد تا این که مشخص کنیم که آیا به زمان بیشتری برای مذاکرات نیاز است یا نه. 
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفته است که مذاکرات جاری تا روز یکشنبه با جدیت ادامه خواهد یافت . 
وی پس از ملاقات غیر علنی با ویلیام برنز معاون وزیر خارجه امریکا گفت :ˈ ما هنوز با تمدید مذاکرات موافقت نکرده ایم.

براساس توافقنامه موقتی که در ماه نوامبر بین ایران و قدرت های جهان امضا و در ماه ژانویه اجرا شد ، تمدید شش ماهه مذاکرات از نظر تئوری امکان پذیر است. 
توافق شش ماهه اولیه موجب تخفیف تحریم های ایران در ازای مهار حساس ترین فعالیت های هسته ای این کشور شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: