ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:17 | مه05 تهران

وزیران خارجه گروه 1+5 به وین می روند

تاریخ: 12:26, 11-07-2014.


تهران. جمعه، 11 جولای 2014 میلادی برابر با 20  تیر1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. هادی شیخ سلطانی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد وزیران خارجه 1+5 برای ارزیابی مذاکرات هسته ای جاری، روزیکشنبه آینده به وین دعوت شده اند.

مایکل مان، سخنگوی اشتون درپیامی درشبکه توییتر گفت: اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ˈ وزیران خارجه 1+5  را که می توانند روزیکشنبه به وین بیایند را دعوت کرد تا درجریان مذاکره با ایران قرار گیرند . ˈ

مذاکرات ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به اضافه آلمان که هفته پیش آغاز شد، هدف دستیابی به یک توافق پایداررا به منظور کاهش نگرانی ها در مورد توسعه احتمالی سلاح هسته ای از سوی ایران و رفع تحریم ها از سوی غرب دنبال می کند.

ضرب الاجل تعیین شده برای توافق بیستم جولای است. هرچند که دو طرف می توانند بر سر تمدید آن به توافق برسند.

شایعات و گزارش های منتشر شده درپایتخت اتریش حکایت ازآن دارد که جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا ودیگر وزیران خارجه نیز به وین خواهند آمد.

فرانسه و انگلیس این مذاکرات را "دشوار" خوانده و روز گذشته گفته اند  که هیچ مسئله مهمی حل نشده است هرچند که روسیه روز پنجشنبه از "نشانه های آشکار پیشرفت" در مذاکرات سخن رانده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: