ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:15 | سپتامبر28 تهران

150 هیئت سیاسی و تجاری خارجی پس از اجرایی شدن برجام به ایران رفتند

تاریخ: 03:05, 11-08-2016.

تهران. پنج شنبه، 11 آگوست 2016 میلادی برابر با 21 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون بین الملل اتاق بازرگانی ایران گفت: 150 هیئت سیاسی و تجاری خارجی پس از اجرایی شدن برجام در ایران حضور یافتند که به اذعان خودشان برای سرمایه گذاری و اجرای طرح تا 50 میلیارد دلار مذاکره شده است.
فرهاد شریف در حاشیه همایش بررسی چالش های صادرات به عراق در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه اجرایی شدن تفاهمات و نتایج مذاکرات بیشتر به طرفین مذاکرات بستگی دارد افزود: تا کنون حدود 3 میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری صادر شده و این در حالی است که آشکار شده نتایج مذاکرات فرآیندی زمان بر است ضمن اینکه بخشی از ارقام مذاکرات اعلام نشده است.
وی اضافه کرد: علت اصلی سفر هیئت های خارجی نشان دادن تغییر رویکردشان در تعامل با ایران است آنهایی که رابطه قبلی داشتند برای احیای روابط آمدند و برخی هم برای بار اول آمدند و در پی کسب اطلاع از محیط اقتصادی ایران بودند.
شریف گفت: 60 درصد این هیئت ها اروپایی، 30 درصدآسیایی و 10 درصد از دیگر نقاط جهان بودند.
وی با بیان اینکه در بازار عراق باید از رده محصول به سمت ارائه خدمات حرکت کنیم افزود: شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی خدمات خوبی در عراق ارائه می کنند که این خدمات در توسعه صادرات به عراق موثر است.
شریف ادامه داد: فعالان اقتصادی ایرانی باید به فکر سرمایه گذاری و تاسیس واحدهای تولیدی و تولید مشترک در عراق باشند ضمن اینکه باید کمک کنیم تا اشتغال و آموزش نیروها و همکاری های دانشگاهی در عراق شکل گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: