ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:30 | جولای04 تهران

ذخایر طلا در معدن زرشوران ایران بیش از 150 تن برآورد شد

تاریخ: 12:37, 11-01-2016.

تهران. دوشنبه، 11 ژانویه  2016 میلادی برابر با 21 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدير اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنايع معدنی ايران اعلام کرد: با فعاليت های اکتشافی جديد و انجام حفاری های عميق، ميزان ذخاير قطعی و احتمالی طلا در زرشوران بيش از 150 تن برآورد شده است.
بنا بر این گزارش، علی اصغر زاده با اعلام اين خبر افزود: پيش از اين ذخاير طلا در زرشوران 108 تن اعلام شده بود که با اکتشافات اخير، ذخاير زرشوران به ميزان قابل توجهي افزايش يافت به طوری که می توان حتی فاز ديگری را نيز در زرشوران تعريف و اجرا کرد.
وی پروژه های اکتشافی ايميدرو را علاوه بر طلای زرشوران، شامل آهن در گل گهر، جلال آباد، سنگان و ... ، پلی متال ( مس، نيکل ، سرب و روی ) و همچنين زغال سنگ در برخی محدوده های معدنی کشور ذکر کرد.
او در خصوص نتايج اکتشافات تکميلی طلای زرشوران گفت: نتايج چشمگير و اميدبخش اوليه حاکی از آن است که بيش از 10 گمانه جديد حفاری شده دارای کانی سازی با ضخامت خوب است.
مدير اکتشاف ايميدرو ادامه داد: به اعتقاد برخي کارشناسان، بهای جهانی طلا در محدوده قيمتی1000 تا 1100 دلار تقريباً روند باثباتی را در آينده خواهد داشت؛ لذا فرصت خوبی برای ايميدرو خواهد بود که سرمايه گذاری در توليد طلا را افزايش دهد.
اصغرزاده گفت: ايميدرو با افزايش سرمايه گذاری در توليد طلا، مي تواند از اين طريق کسب درآمد کند و در شرايط فعلی، کمکی برای اجرای ساير طرح هايش به لحاظ تامين منابع مالي داشته باشد.
اين گزارش حاکيست: ظرفيت توليد کارخانه طلای زرشوران در فاز نخست، 2 تن طلا،  2.5 تن نقره و يک تن جيوه است و عيار طلای توليدی اين کارخانه 24 (999 /99 درصد طلا) است.
با توجه به اکتشافات تکميلی صورت گرفته، فاز دوم اين کارخانه نيز با هدف افزايش ظرفيت به 2 برابر پيش بيني شده است.
مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران در فاصله 35 کيلومتری شهرستان تکاب در استان آذربايجان غربی قرار دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: