ایران در روستاهای بیش از 1500 نفر جمعیت کتابخانه دایر می کند

تاریخ: 03:54, 02-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 2 ژوئن  2016 میلادی برابر با 13 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایران گفت: در تلاش هستیم روستاهای بالای 1500 نفر را به کتابخانه مجهز کنیم.
بنا بر این گزارش، علیرضا مختارپور در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان "روستا‌های دوستدار کتاب" افزود: هدف این جشنواره، ترویج حرکت های خودجوش در زمینه کتاب و کتابخوانی در مناطق روستایی است اما حرکت های فرهنگی نباید به این جشنواره ها ختم شود و باید در سایه آن از ابتکارات و ایده های نو نیز حمایت کنیم.
وی گفت: این جریان فرهنگی موجب گرایش سایر روستاهای کشور به کتاب و کتابخوانی نیز می شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه های مناطق روستایی به چند دسته تقسیم می شود افزود: در بعضی روستاها، نهاد کتابخانه های عمومی کتابخانه دارد، تعدادی از مساجد نیز کتابخانه دارند اما بعضی روستاها نه کتابخانه مسجد دارند و نه کتابخانه عمومی، بلکه در مدارس و درمانگاه ها با قرار دادن قفسه کتاب به کتابخوانی توجه می کنند.
مختارپور گفت: برای روستاهای زیر 1500 نفر نیز کتابخانه سیار در نظر گرفته شده است که در مدت زمانی مشخص به روستاها می‌رود و کتاب را در اختیار روستاییان قرار می‌دهد.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: تعداد کتابخانه های سیار در کشور کمتر از 100 عدد است و شرایط خاص خود را دارد زیرا در مناطق کوهستانی برای مدت 4 ماه از سال امکان تردد نیست.
وی گفت: در چنین شرایطی از امکانات سایر نهادها مثل مدارس و مساجد استفاده و کتابخانه ثابت راه اندازی می کنیم.
مختارپور افزود: در روستاهایی که کتابخانه داریم و مخابرات زیرساخت لازم را برای برقراری اینترنت فراهم کرده است دسترسی به کتابخانه الکترونیک داریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: