ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:23 | جولای02 تهران

ايران نماينده 14 کشور عضو (امرو) برای مبارزه با ايدز

تاریخ: 08:02, 21-07-2015.

تهران. سه شنبه، 21 جولای  2015 میلادی برابر با 30 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، انتخاب این کشور  به عنوان نماینده 14 عضو دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) را موجب پیشبرد برنامه های ملل متحد در امر مبارزه با ایدز در منطقه و تاثیرگذاری بیشتر برای مبارزه و پیشگیری از ایدز، سل و مالاریا دانست.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست کمیته هماهنگ کننده صندوق جهانی مبارزه با ایدز ملل متحد با معاون بهداشت پیشرفت ها و برنامه های پیشگیری از ایدز در ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر علی اکبر سیاری با اعلام حمایت مالی و معنوی نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان های وابسته از ایران در برنامه های کنترل و پیشگیری از ایدز، سل و مالاریا گفت: وضع ایران از نظر بروز و شیوع دو بیماری سل و مالاریا متفاوت است ولی روند رو به رشد مبارزه و پیشگیری از ایدز را ادامه داده و از دستاوردهای آن در برنامه های دیگر نیز استفاده خواهیم گرفت.
دکتر مورالی نماینده صندوق جهانی مبارزه با ایدز ملل متحد و نماینده گلوبال فان در این نشست از دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت ایران که در تمام جلسات اعضای  سی سی ام، حضوری فعال داشته اند قدردانی کرد و گفت: فعالیت های ایران در منطقه بسیار برجسته بوده و از سوی 14 کشورعضو منطقه مدیترانه شرقی به عنوان نماینده نمونه امرو و بورد گلوبال فان انتخاب شده است.
در این نشست نماینده گلوبال فان (مرکز حمایت های بین المللی برنامه های مبارزه با سل، ایدز و مالاریا)، اعضای سی سی ام،  صندوق مبارزه با ایدز ملل متحد و نمایندگاه دستگاه های مرتبط با مبارزه و پیشگیری از ایدز ایران همچون بهزیستی، سازمان زندان ها، امور خارجه، نماینده ایران در بورد گلوبال فان، وزارت کشور، سازمان انتقال خون، دیوان عالی کشور، دادگستری، سازمان بهداشت جهانی و بخش خصوصی، انجمن سلامت خانواده ایران، معاونت آموزش حضور داشتند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: