رايزنی برای آزادی 14 ملوان ايرانی ربوده شده در سومالی ادامه دارد

تاریخ: 10:22, 03-06-2015.

تهران. چهارشنبه، 3 ژوئن 2015 میلادی برابر با 13 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران در خصوص سرنوشت 14 ملوان ایرانی که در آب های سومالی ربوده شدند، گفت: این افراد در اختیار گروه تروریستی الشباب هستند که خارج از حیطه دولت سومالی است و به ما اطلاع داده شد که این افراد حدود 340 کیلومتری موگادیشو قرار دارند و رایزنی برای آزادی آنها ادامه دارد.
بنابراین گزارش، آقای حسین ذوالفقاری در ادامه نشست خبری خود تصریح کرد: این افراد در بهمن 93 از بندر کنارک برای صید ماهی به آب های آزاد رفته بودند که شناور آنها در 700 مایلی بندر چابهار دچار نقص فنی شد و به تدریج آب، آنها را به سمت سواحل سومالی هدایت کرد و در طول این مدت، آنها از شناورهای عبوری تغذیه می شدند و با مالک شناور نیز ارتباط داشتند.
وی گفت: در جلسه ای که همکاران اداره کل مرزی وزارت کشور ایران از دستگاه های مختلف دعوت کرده بودند پیگیری هایی در این زمینه انجام شد.
ذوالفقاری افزود: از اردیبهشت امسال ارتباط این افراد قطع شد و این امر موجب نگرانی بود.
وی گفت: براساس اطلاعاتی که ما داریم و کاردار ما در سومالی اعلام کرده است تا این لحظه این افراد در اختیار گروه تروریستی الشباب هستند که خارج از حیطه دولت سومالی است و به ما اطلاع داده شد که این افراد حدود 340 کیلومتری موگادیشو قرار دارند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران افزود: این آخرین اطلاعاتی است که ما از این 14 نفر داریم و رایزنی ها برای آزادی آنها از سوی کاردار ما در سومالی ادامه دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: