ايران يکی از 13 کشور برگزيده جهان در کنترل بيماری های غير واگير

تاریخ: 06:56, 15-12-2015.

تهران. سه شنبه، 15 دسامبر 2015  میلادی برابر با 24 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم وزیر بهداشت در امور بین الملل از معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از 13 کشور برگزیده جهان در کنترل بیماری های غیر واگیر از سوی سازمان جهانی بهداشت خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر محسن اسدی لاری قائم وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: با توجه به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان "پایش پیشرفت بیماری های غیرواگیر در سال 2015 در دنیا"  که در نشست جانبی مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون اهداف توسعه پایدار با حضور سران کشورهای جهان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، ایران به عنوان یکی از 13 کشور برگزیده جهان که توانسته است 12 اقدام پیرامون شاخص های دهگانه پایش جهانی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر را برنامه ریزی و عملیاتی کند، معرفی شد.
وی افزود: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت جایگاه ایران به لحاظ پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر، همتراز با کشورهای شیلی و انگلستان بوده و بعد از کشورهای برزیل و کاستاریکا در جایگاه دوم جهانی قرار گرفته است.
دکتر اسدی در امور بین الملل معرفی ایران از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از کشورهای موفق در زمینه کنترل بیماری های واگیر را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت عمومی عنوان کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: