ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:22 | جولای02 تهران

در ایران 13 هزار كيلومتر خط آهن جديد ساخته مي شود

تاریخ: 05:00, 07-09-2015.

تهران. دوشنبه، 7 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 16 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهر سازی ایران از نیاز 28 میلیارد دلاری حوزه ریلی آن کشور به سرمایه گذاری تا سال 1400 خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر نیازمند افزایش ظرفیت سه هزار کیلومتری در راه‌آهن هستیم و برای ساخت 13 هزار کیلومتر خط آهن جدید هم برنامه داریم.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عباس آخوندی گفت: اهمیت راه‌آهن برای ایران نیازی به تشریح ندارد و قطعاً توسعه راه‌آهن نیاز اصلی شهرها و کلانشهرهای کشور است و در واقع گزینه دیگری پیش روی ما نیست و کلانشهرها چه در داخل شهر و چه در حومه و چه در مسافت‌های بلندبرد نیاز به قطار و ریل دارند.
وی افزود: برای حمل بار نیز نیاز به راه‌آهن است چراکه راه‌آهن حمل و نقل سبز است و با محیط زیست بهترین سازگاری را دارد.
وی با اشاره به تردد روزانه بیش از 117 هزار خودرو در مسیر ورودی تهران ـ کرج خاطرنشان کرد:انتقال این حجم از مسافر به روی ریل هم در مصرف انرژی، هم از نظر ایمنی در حمل و نقل و هم صرفه‌جویی در وقت مردم به سود کشور خواهد بود. وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه دنیا به سمت سرمایه‌گذاری در این جهت حرکت می‌کند، گفت: دانش برقی و الکترونیکی کردن راه‌آهن و ارتقای سرعت قطارها در کنار افزایش کنترل و ایمنی افق‌های بسیاری را در مقابل صنعت راه‌آهن ایجاد کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: