ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:06 | مه21 تهران

سفر روسای 130 شرکت فرانسوی به ایران

تاریخ: 02:45, 11-09-2015.

تهران. جمعه، 11 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 20 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  گروهی دیگر متشکل از روسای 130 شرکت فرانسوی روزهای 21 تا 23 سپتامبر امسال برای بازاریابی در ایران و تقویت موقعیت خود در بازار این کشور وارد تهران خواهند شد.
با توجه به آنکه بازار ایران بسیار پر سود و آینده داری است بسیاری از شرکت های فرانسوی تلاش می کنند به محض برداشته شدن تحریم در شش ماهه نخست سال پیش رو، موقعیت خود را در آن تقویت کنند.
مسئله خیلی مهم است چون ایران با 80 میلیون نفر جمعیت جوان ،شهری نشین و تحصیلکرده، بازار بالقوه بزرگی است.
شرکت های فرانسوی در مواجهه با هجوم شماری از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان،اتریش، آمریکا، چین و کره جنوبی برای اختصاص بخشی از بازار ایران به خود، اکنون می خواهند تاخیر خود را در این زمینه جبران کنند.
بنا بر این گزارش، ایو تیبو دو سیلگی، معاون شرکت ونچی و معاون سازمان کارفرمایی جنبش شرکت‌های فرانسوی، نهادی کارفرمایی که منافع روسای شرکت‌های مهم فرانسه را نمایندگی می‌کند، ریاست گروه فرانسوی عازم ایران را برعهده دارد. وی در این باره می گوید سفر ما به ایران بسیار مهم است. ما نسبت به دیگر شرکت های کشورهای دیگر در تلاش برای اختصاص بازار ایران به خود عقب ماندیم و اکنون تلاش می کنیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.
ماموریت روسای شرکت های فرانسوی برقراری تماس با نمایندگان دولت است چون 80 درصد اقتصاد ایران توسط دولت کنترل می شود. روسای شرکت های فرانسوی همچنین می خواهند شرکایی در ایران برای خود پیدا کنند.
ایو-تیبو دو سیلگی در همین باره گفت ضروری است که عرضه ها و پیشنهادها محتوی قوی محلی داشته باشد، ضروری است که عرضه و پیشنهاد ها از نظر قیمت رقابت پذیر باشد و همچنین ضروری است که مشکلات مربوط به تامین مالی طرح های همکاری برداشته شود.
این سفر روسای شرکت های فرانسوی به مناسبت دیدار رسمی استفان لو فول، وزیر کشاورزی فرانسوی و ماتیاس فکل، وزیر مشاور در امور تجارت خارجی فرانسه از ایران صورت می گیرد.
با این حال سازمان کارفرمایی جنبش شرکت‌های فرانسوی هویت شرکت هایی که روسایشان به ایران سفر خواهند کرد فاش نکرده است اما خاطر نشان کرد نمایندگان همه بخش های اقتصادی به جز دفاع و خدمات مالی درقالب این گروه به ایران سفر خواهند کرد.
حجم مبادلات تجاری ایران وفرانسه در سال 2004 حدود چهار میلیارد دلار بود. اما این رقم در سال 2013 به 500 میلیون دلار رسید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: