ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:11 | ژوئن28 تهران

سرعت باد در شمال غرب ایران به 130 کیلومتر رسید

تاریخ: 09:23, 23-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 23 آوریل 2015 میلادی برابر با 3 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرعت تند باد در شهرستان مهاباد در شمال غرب ایران به صد وسی کیلومتر در ساعت رسید .
بنابراین گزارش، اداره هواشناسی مهاباد روز سه شنبه سرعت باد را هشتاد کیلومتر بر ساعت اعلام کرده بود که طی دو روز گذشته نه تنها از سرعت آن کاسته نشد بلکه بر شدت وسرعت آن افزوده شد وبه یکصد وسی کیلومتر رسید که در سال اخیر در این شهرستان بی سابقه بوده است.
تندباد در برخی نقاط شهر موجب شکسته شدن شاخه های درختان و شیشه برخی منازل مسکونی و قطع شدن جریان برق چند روستا و برخی مناطق شهری شده است.
بنابراعلام این اداره در شبانه روز گذشته به طور میانگین سرعت تندباد در این شهرستان 95 کیلومتر بر ساعت بوده است وزش این باد تا اواخر دیروز ادامه داشت و در ساعات پایانی دیروز از سرعت آن کاسته شد.
به گفته رئیس اداره هواشناسی مهاباد استقرار امواج ناپایدار و نبود رطوبت کافی موجب بروز این پدیده در منطقه شده و به دلیل عبور از مناطق بیابانی کشور عراق با خود گرد و خاک نیز به همراه دارد.
محمدپور افزود: با خروج این سامانه، از امروز پنج شنبه یک سامانه بارشی ضعیف وارد منطقه می شود که با خود، بارش باران و رعد و برق را به همراه دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: