امروزسفارت هلند درپاکستان تعطیل شد

تاریخ: 17:53, 12-11-2018.


تهران. 12 نوامبر 2018 میلادی برابر با 21 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
مقامات سفارت هلند در آسلام آباد امروز دوشنبه اعلام کردند که تهدیدهای امنیتی باعث تعطیلی سفارت هلند در پاکستان و تعلیق فعالیت بخش کنسولی و صدور روادید این سفارتخانه شد.
به گزارش ایرتاگ به نقل از تلویزیون جیو پاکستان، مقامات سفارت هلند در این کشور روز دوشنبه اعلام کردند از این پس تا اطلاع بعدی سفارت هلند در پاکستان هیچ گونه درخواستی برای صدور روادید را بررسی نمی کند.
یک منبع خبری در وزارت کشور پاکستان نیز گفته است که این تصمیم به دلیل برخی موارد امنیتی پس از صدور حکم دیوان عالی پاکستان در خصوص پرونده آسیه بی بی - زن مسیحی پاکستانی که حکم اعدام وی از سوی دادگاه عالی لغو شد، اتخاذ شده است. این منبع که نخواسته است تا نامش فاش شود افزود که بسته شدن سفارت هلند موقتی بوده ولی زمان بازگشایی آن مشخص نیست.
خاطرنشان می کنیم که آسیه بی بی زن مسیحی پاکستانی در سال 2009 میلادی در پی درگیری لفظی با تعدادی از زنان روستایی در منطقه ننکانا در 50 کیلومتری شهرلاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان متهم به توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) شده است.
دادگاه عالی پاکستان اخیرا، بی‌بی را از اتهام توهین به پیامبر تبرئه کرد و حکم به آزادی وی داد.
وی پس از آزادی بلافاصله توسط پلیس بازداشت شد و دادگاه محلی پس از بررسی ادعای شاهدان حکم اعدام وی را صادر کرد.
پس از اعتراض آسیه بی بی به این حکم، پرونده وی به دادگاه عالی شهرلاهورارجاع داده شد و این دادگاه پس از بررسی مجدد پرونده در سال 2014 حکم اعدام وی را تایید کرد.
با اعتراض دوباره آسیه بی بی به حکم دادگاه عالی شهرلاهور، پرونده وی درآخرین مرحله دادرسی به دیوان عالی پاکستان در شهر اسلام آباد فرستاده شد.
پس از صدور حکم برائت آسیه بی ‌بی شهروند مسیحی پاکستانی ازسوی دادگاه عالی این کشور، صدها هزار نفر از اعضای احزاب مذهبی پاکستان، با تجمع در شهرهای مختلف این کشور، خواستار اعدام وی به جرم کفر گویی و توهین به پیامبر اکرم (ص) شدند.
هواداران حزب مذهبی «لبیک یا رسول الله» پاکستان، با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور نسبت به صدور حکم برائت آسیه بی بی اعتراض کردند.
پس از موافقت دولت عمران خان با تظاهرکنندگان، سیف الملوک وکیل مدافع آسیه بی‌بی از پاکستان گریخت

به اشتراک گذاشتن اخبار: