ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:06 | جولای01 تهران

باحضور رئيس جمهور فاز 12 ميدان گازي پارس جنوبي ایران افتتاح شد

تاریخ: 10:35, 17-03-2015.

 تهران. سه شنبه، 17 مارس 2015 میلادی برابر با 26 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگترین طرح صنعتی ایران امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود .
بنا به این گزارش استاندار بوشهر گفت : آقای روحانی رئیس جمهور فردا برای افتتاح فاز 12 پارس جنوبی در شهرستان کنگان به استان بوشهر سفر می کند .
مصطفی سالاری افزود: رئیس جمهور صبح فردا وارد فرودگاه خلیج فارس عسلویه می شود و سپس ضمن بازدید از فاز 12 پارس جنوبی آنرا افتتاح خواهد کرد .
استاندار بوشهر گفت :‌رئیس جمهور همچنین در مراسم افتتاح این طرح صنعتی سخنرانی خواهد کرد .
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت : با راه اندازی فاز12 که معادل سه فاز استاندارد است روزانه 75 میلیون متر مکعب گاز تولید و به شبکه سراسری تزریق می شود.
آقای شعبان پور افزود : در این گام روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی و750 تن گوگرد هم تولید می شود.
وی گفت : این گام نخستین طرح گازی ایران است که بیشتر مراحل طراحی ، ساخت ، اجرا و بهره برداری آن به همت متخصصان داخلی انجام شده است.
آقای شعبان پور افزود : تا کنون بیش از 7 میلیارد دلار در فاز12 پارس جنوبی هزینه شده است و برآوردها نشان می دهد بازگشت کل سرمایه گذاری این طرح در کمتر از سه سال محقق می شود
وی گفت : فار12 روزانه 17 میلیون دلار و سالانه 6 میلیارد دلار درآمد زایی برای ایران به همراه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس در ایران با گشایش هر فاز پارس جنوبی یک درصد به تولید ناخالص داخلی افزوده می شود ، این درحالی است که با راه اندازی فاز 12 بیش از سه درصد به تولید ناخالص داخلی اضافه می شود.
فاز12بزرگترین پالایشگاه گازی را در ایران و منطقه خاورمیانه دارد و با اجرای این طرح ، هر ثانیه یک سکه طلا به سرمایه ایران اضافه می‌شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: